Blåsigt!

Godmorgon!



Idag blåser det lite. I alla fall nu på morgonen. Hoppas det fortsätter lite med det idag för idag är det gräsklippning som gäller på jobbet. Klippte igår med och det var svettigt ska du veta i värmen så lite blåst idag är bara bra.
Det går ganska bra att klippa med maskinen fast lite halvotäckt är det ibland. I backar, men jag tar lite i taget så jag vänjer mig. Plus att jag måste lära mig i vilken ordning jag ska klippa, liksom få struktur på det. Det är nog värst.
Igår glömde jag en bit bara för jag kom att tänka på att klippa på ett annat ställe, men det är ju inget ovanligt när det gäller mig. Så gör jag ju hemma med. Börjar lite där och fortsätter lite där. Men det är en del av min sjukdom som jag måste försöka träna bort. Och bättre har det blivit med åren så det kommer nog att fungera på bättre och bättre på jobbet med.
Hoppas jag.

Inga råddjur har trippat förbi här än men jag sitter nog här en stund till innan jag börjar göra mig iordning så kanske jag får se dem idag med. Vem vet.

Valborg. Som jag skrev igår så ska den inte firas. Men vadå dem tänder ju inga eldar heller. Eldningsförbud, så enligt tidningarna så är alla majbål inställda. Fast igentligen är det ganska synd för många har ju engagerat sig länge med att fylla brasorna med ris för att det ska bli en stor majbrasa. Men dem får väl låtsas en annan dag att det är valborg och fira det då.

En kaffe till nu och sen kolla runt lite här på nätet innan jag börjar göra mig iordning. Tyst får man vara för som vanligt är det ju bara jag uppe den här tiden. I alla fall här i den här lägenheten.

Ha en bra dag om jag inte tittar in igen innan jag går till jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: