Lördag morgon och pigg!

Godmorgon Bloggan!

Väder:


Sååå fint väder. Fast blåsigt. Det blir kolonilotten om en stund.
Kaffet är bryggt  och snart är frukosten avklarad. Fil och musli.
Sen en slurk Malvitona. Vad är det? En vitamindryck med lite alkohol i.
Så här tidigt? Japp. Utskrivet av läkaren så den snapsen får jag ta.
Nästan så man känner av den.   :)

Idag blir det nog inget skrivande. Tror jag. Inte i kväll heller. Tror jag.
Kanske nätet räcker ändå bort till grannen. Kanske inte. Jag ska prova.
Varför det? Jo, dottern ska ha en liten fest här ikväll och då får jag inte vara hemma.
Går nog till grannen då och tar datorn med mig. Det är ju bara en liten så kanske det räcker.
Kanske jag tar en öl också. Sitter man med henne så är det gott med en och kul.
Inget sjafs och bråk utan man tar den för gemenskapens skull. Eller så gör jag det inte.
Kanske vi kör någonstans eller så gör vi något helt annat. Spelar kort eller nått.
Kanske vi går till kolonin och grillar. Vem vet. Eller så går jag inte hem dit alls utan gör något helt annat.

Resten av familjen då? Ingen aning. Han får väl gå in till sin granne. Supa ner sig och ha kul.
Vakna dålig imorgon och proppa i sig alvedon. Inte mina bekymmer.
Jag tar hand om mig så får han ta hand om sig. Men det har du nog redan förstått Bloggan.
Här är det inte bra. Inte bra alls. Men jag orkar inte bry mig. Jag sköter mitt så får andra sköta sitt.

Flytta då? Varför det. Det är ju lika mycket min lägenhet. Ska jag underlätta för dem med det med?
Nu blev det dem igen. Jag menar honom. Jag tänker bo kvar här. Sen hur barnen gör det får dem bestämma själva.
Varför skriver jag det? För jag är så jävla trött på det här spelet.

Nu är snart frukosten avklarad. Kaffet ska ner i termosen, shorts och annat ska ner i väskan och sen bort till kolonin.
Inte riktigt sant. Lite för tidigt. Går en runda med Molly först och sen hem och hämta mina grejor.

Ha en bra dag och sola inte för mycket om du nu gör det. Jag ska göra det. Sola för mycket alltså.
Det blir så automatiskt. Shorts, sol och kolonilotten. Det går liksom inte att undvika solen.


Kommentarer
Postat av: Jeanethe

Hejsan.



Hoppas att ni löser det, och jag vet just hur du menar med att saker och ting får en att bli smått tokig. Önskar dig en toppen dag.

Kramar Jea.

2009-05-30 @ 16:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: