Sååå jävla konstigt!

Hej igen Bloggan!

Vilka frågor. Är du nykter? Varför då? Har du lagt av? Ska du bli absolutist? Äh, kom upp på ett glas vin.

Vad svarar man? Ja, jag är nykter. Jag vill det. Nej, jag har inte lagt av men jag känner inte för att dricka idag.
Absolutist, nejda. Jag vill inte ha ett glas vin.

Klart man kan undra varför. Det är skönt att inte vara full. Hur lätt hade det varit att färga håret på fyllan? Vilket humör hade jag blivit på. Inte glad tror jag. Hur pigg är man imorgon? Inte alls pigg. Det ska bli fint väder hela helgen och då vill jag vara pigg och kunna göra saker. Vakna alert och gå ut med Molly, klä på mig shortsen och gå bort till kolonin. Kunna köra en runda och handla nått om jag vill. Ja, helt enkelt vara pigg. Och speciellt veta vad jag har gjort och inte gjort.
Hur svårt är det att förstå. Kanske jättesvårt eftersom dem inte är vana vid det. Men dem får vänja sig.
Visst, jag ska inte ljuga och säga att jag inte känt suget efter en öl. Men jag har tänkt till. Fördelen med att ta en eller ett par eller låta bli. Fördelarna är fler att låta bli. Visst det finns fördelar med ibland att ta en öl men just nu är det inte det. Så jag låter bli.


Den här bilden säger sååå mycket.




Nu ska jag knapra på ett ben eller 2. Sen ta bort handuken från håret för att se hur det blev. Och sen blir det nog sängen och ostbågarna. Och därefter somna gott och säkert drömma något bra också. Hoppas jag.

Ha en bra kväll för er som är vakna länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: