Räv!

Gokväll Bloggan!

Imorse när jag steg upp och satte mig på altanen med mitt kaffe så fick jag se något jag inte sett förut.
Inte här i området i alla fall.
En räv. Och den var inte liten. Givetvis så sprang jag in och hämtade kameran för att ta en bild.
Men jag hann inte. Trodde inte jag sett någon räv innan i verkligheten men så slog det mig att jag fotograferat en på mitt jobb för många år sen. Det brukade vara en räv där på industriområdet.
Konstigt nog så hade jag kameran med mig just den dagen som den kom och jag gick ut och tog några bilder på den.



Den blev lite nyfiken och undrade vad jag gjorde.


Hade jag vågat så hade jag nog till och med kunnat klappa den för den verkade inte rädd alls.

Den som jag såg imorse hade mycket mer päls än den här och det såg ut som om den var större.
Men den kanske redan har fått vinterpäls och sen var det kanske en hane.

Kanske den är där imorgon bitti med? Jag ska upp tidigt och kolla och ha kameran beredd.
Håll tummarna att den är där. Det är några som skaffat duvor som dem har i en inhägnad
så det kanske är därför den har kommit dit. För den vill äta upp dem alltså.

Snart ska jag lägga mig och äta ostbågar. Dottern och hennes kompis kom hem med moppen
precis när jag skulle köra iväg och handla men dem var snälla och gjorde det istället.
Ostbågar och idol. Kanske inte det bästa för magen just nu men vad gör man när man blir
sådär jättesugen på det?


Kommentarer
Postat av: Nick

Såg en kul sak med en räv för några månader sen, var på väg hem från jobbet på kvällen, vid en fyrvägskorsning kommer det en räv på trottoaren på den korsande vägen. Den går fram till övergångstället, stannar och ser sej åt höger och åt vänster, sen traskar den över och fortsätter på trottoaren på andra sidan... naturen är fantastisk... // Kramizz...

2009-10-01 @ 14:40:18
Postat av: Cattis

Kanske inte så konstigt att ordspråket är "listig som en räv" Den kanske är van vid hur alla kör i rundeller och håller sig till korsningar där det finns övergångsställen. :) Vem vet? Den är säkert smartare än vi. Jaga, ja till och med det kan den.

;)

2009-10-01 @ 20:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: