stenrabatt!

Godmorgon Bloggan!

Nu är det inte lätt att skriva. Naglarna är nymålade.
Jag var bara tvungen.
Det blev att vi körde iväg och hämtade mer stenar för att lägga runt rabatterna på framsidan.
(och hur såg de ut efter det)
Massor tog vi men givetvis så fattas det en 4-5 st.
Men det hittar vi nog i helgen i när vi är iväg.



Här ser man inte att det fattas några utan det är nere vid brunnen som det ska ligga några.

Den här fina solrosen fick jag av vänninan igår. Det passar perfekt på stubben.
Ja, den har jag med mig sen förra lägenheten.
Fick den av NT och jag tycker den är jättefin att ha blommor på så det var klart den fick följa med hit.



Den syns kanske inte så tydlig här men jag ska försöka ta ett kort i eftermiddag mer framifrån.
Igår orkade jag inte. Och i morse hade jag morgonrocken på mig när jag öppnade dörren för att ta kort på stenarna. Hur hade det sett ut Bloggan om jag sprungit ut med kameran på gången och för att fota en stubbe?
Ja, grannarna hade ju haft nått att prata om i och för sig.

De har ju inte det längre. Vad ska de säga? Ingenting faktiskt. Jo, det skulle vara att vi rensar och fixar med rabatter och blommor men inte mycket mer. Men det är de ju vana vi det sen förra lägenheten. Där grävde jag upp rabattena och gjorde om med blommor och stenar.
Det enda jag hört nu är att de tycker det är tråkigt att rabatterna där inte är iordning.
Växter finns det ju inga kvar, nästan inga för jag har tagit hit dem flesta.
Men syrran kanske fixar till det. Vem vet. Kanske, kanske inte.

Jaha, då är det jobbet kvar. Och sen hem och tvätta lite så det finns lite rena kläder till ikväll.
Vädret ser hyfsat ut så "lillpojken" kan nog grilla ikväll. Undrans om han handlat allt.
Det ska bli jättespännande och roligt att komma dit ikväll och se hur han fixat det.

Och du Bloggan, ikväll blir det några öl också. Det får man en valborg va?

Jag får väl säga som i filmen "vi hade i alla fall tur med vädret". Där sa pojken:
- Ingen annan badar ju.

Men jag säger:
- Alla andra dricker ju.

Men det är ikväll det. Nu ska jag fixa till mig det sista innan jobbet. Vad?
Vet inte igentligen för jag är redan klar.
Nått finns det nog att justera. Örhängena kanske.
Tog några andra än mina favoriter idag för jag hittade inte den ena.
Tappade den igår någonstans och jag kunde inte leta i mörkret.
Men idag när jag satt på mig andra då hittade jag det helt plötsligt.
Jag få nog lära mig att sitta mer still i soffan så jag inte tappar det där hela tiden.
Eller på mattan som igår för det är inte lätt att hitta när man har en ryamatta.
Men nu i ljuset såg jag det. Ännu en gång som jag har tur att det ligger här inne och inte ute. 
Kanske jag skulle byta? Kanske inte.
Man måste ju inte ha samma jämt.

Ha nu en jättebra dag och helg med ifall jag inte hinner skriva något mer inlägg idag.
Vi stannar ju över natten hos svägerskan så imorgon bitti blir det nog inget inlägg heller.
Och vem vet, kanske inte på hela lördagen heller.
Det beror på vädret. Aborrarna börjar komma så det kanske blir 3F-dag hela helgen.


Kommentarer
Postat av: wiper

Vilken snygg och välskött gång. Det blev ju toppen med stenarna. Vad kul att få en sån fin solros. Du är verkligen duktig och har gröna fingrar. Det är bra för själen att arbeta med växter och när jag arbetstränade på en stiftsgård så fick jag hålla på med blommor och jag kände hur lugn jag blev.



Klart man får ta sig en öl på valborg, själv tar jag nog ett glas vin för jag blir så uppblåst av öl har ju IBS.



Jag önskar dig och din familj en härlig valborg

kram

2010-04-30 @ 09:46:26
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: