Året 2010!

Godmiddag Bloggan!

Jaha, nu är snart det här året slut.
Det här året som skulle bli sååååå bra.

Blev det bra?

Både och faktiskt.
Det har hänt massor det här året.

Märker det när jag läser vad jag skrivit det gågna året.

En sak som jag skrev i början på året var det här.

Hemligheten om hälsa för både sinnet och kroppen är
inte att sörja för vad som har hänt,
oroa sej för framtiden eller att förvänta sig problem,
men att leva i nuet, vis och ärlig.


Och så min kusins kommentar på det:

Men jag har tröttnat på att älta gammal skit
som ger mig hjärnspöken så jag mår kass
och så får de som jag älskar mest ta smällen för det...
Det blir bara skit av det till slut...
Däremot måste man göra upp med det gamla
och i den processen blir det djävligt tungt...
Men men... Så länge det blir bra till slut är det värt det....


Det här är faktiskt aktuellt än för mig.
Livet är tungt. Jävligt tungt ibland.

Men jag har tron som han skriver att så länge det blir bra till slut så är det värt det.
Och jag tror det blir det.
Jag känner det på mig.
Men när?



Kanske när de här har smällt färdigt?

Massor med bra saker har hänt 2010.
Flytten hit.
Vänskapen med mina barn.
Vänskapen med andra
Jobbet
Kärleken

Och så mina bloggvänner.
Ja, där har förstås funnits någon jag inte vill ha som bloggvän och
som förstört massor i mitt liv 2010
Och det är nog inte slut på det 2011 heller.

Men jag ska vara snäll och önska henne ett Gott Nytt År.
Och så en liten tanke.
Man får det man är värd.

Förlåta?
Jag har fått ett förlåt.
Men kan jag det?


Men jag har en bloggvän som jag hoppas jag ALDRIG blir av med.
Wiper
Hon har följt mig genom den här tiden som den här bloggen har funnits.
Det har varit så härligt och roligt med alla hennes kommentarer var och varannan dag
till mina inlägg.
En sann och äkta bloggvän.

Jag ger henne den här rosen för att hon är min bästa bloggvän.




Ja och förstås massor med nyårskramar och önskan till henne om
att hon också får ett GOTT NYTT ÅR.

Och till alla andra:   Gott Nytt År!




Kommentarer
Postat av: wiper

Nu blev jag verkligen rörd Cattis (snyft!) Tack för dina gulliga ord om mig, jag blev alldeles varm i hjärtat. Jag känner lika för dig och det är så kul att vi har varit bloggvänner så länge och jag vill inte mista dig heller. Ditt inlägg för övrigt är så fint och insiktsfullt skrivet.



Jag önskar dig allt gott



Gott Nytt År 2011 till dig min vän



Nyårskram från både mig och Mr T

2010-12-31 @ 19:06:15
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: