Nytt år!

Godmorgon Bloggan!

Idag är det sista jobbardagen för i år.
Och fast jag känner mig febrig och allmänt risig fortfarande så ska jag gå dit.
Jag måste ju kunna säga
Gott Nytt År till  mina arbetskamrater.

Näst sista dagen för min spåkula i år är det också.

Godmorgon Cattis!



Spåkulan ljuger aldrig.

Du tror du är singel men det är du inte.

Tror?
Nu kommer det igen. Tror.
Jag tycker inte om ordet tro.
Tror gör man i kyrkan, i det verkliga livet ska man veta.

Men jag anser att jag är så pass mycket singel så om jag vill
skicka ett brev till "bonde söker fru" som ska börja till våren igen
så kan jag göra det.

Om det nu är någon bonden som faller mig i smaken förstås.  :)))

Nyår?
Jag känner på ordet.
Nyår.
Ett nytt år.
Ett nytt bra år.
Kanske man kan ha det som nyårslöfte?
Inget nyårslöfte som att sluta röka eller motionera mera
eller nått annat man inte kan hålla.
Utan ett nyårslöfte att det ska bli ett gott nytt år.
Kan man styra över det?
Ja, kanske. Kanske inte. Vem vet.

Det nya året ska jag fira in i all min ensamhet.
Höja glaset vid tolvslaget och utropa:

Nu jävlar Cattis, nu ska vi ha ett GOTT NYTT ÅR.


Jag ska faktiskt ha ett nyårslöfte till.
Jag ska inte ...... på ett helt år.

Måste ju ha ett jag kan bryta med.  :))))


Kommentarer
Postat av: wiper

Tråkigt att du är förkyld fortfarande men jag hoppas du inte har feber för då skall man inte jobba. Vad härligt du skriver om nya året och jag kommer själv inte ha några nyårslöften för dom blir bara brutna. Bättre att se vad som händer och om man klarar det man skulle vilja ha gjort.



Vi skulle ha varit borta på nyårsafton men tar nog bara en sväng till mamma sen skålar vi in det nya året ute på gården med grannarna om dom är hemma.



Jag önksar dig ett Gott Nytt år av hela mitt hjärta

varm kram

2010-12-30 @ 13:14:29
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: