Varför?

Hejsan Bloggan!

Jag vet att jag skriver massa just nu.
Och jag kommer att fortsätta med det ett tag.
Ända till Miss M lägger av.
Och ända till jag blir helt bra från all ångest jag haft i många många år.
Allt ska ut. Det är den enda chansen.
Inget tigande och inget förträngande av känslor längre.
- Ut med det bara!
Okey, jag ska det. Har väl inget val.
Och därför är bloggen bra så man kan skriva av sig.
Så du, du behöver inte läsa det här. Det här är för min egen skull.
Så det som ligger under kategori "känslor" är säkert inget roligt läsande.

Så kanske jag till slut kan börja ett helt nytt liv utan ångest.
Leva i ett ärligt och tryggt förhållande. Och jag tror jag kan det.
Jag hoppas på det. NT har allt som gör att jag nog kan det.
Men det gäller också att GT och hans nya accepterar mitt liv och låter mig vara.
För någon snurr på den tråden finns eftersom hon måste ut och kolla.
Om han har det bra och jag har det bra så
HAR FLICKORNA DET BRA.
Det betyder mycket för mig.

Men som sagt. Allt ska utredas först.

Jag skrev att GT varit här en hel helg. Sarahs födelsedagshelg.
Varför?
Ja, det kan man undra och det har jag haft en väldigt ångest för.
Fick ett sms av hans nya.
Så här:
Tillbaka går han aldrig, tro mig!
Även om han inte hade haft mig.
Du är alldeles för självgod.
Så attraktiv e du inte..  :)

Inte?
Som tjej måste man ju kolla det. Så är det bara. Hur dumt det än är.
Det ångrar jag djupt.
Hade hon inte haft sina påhopp innan om att massa annat så hade jag nog inte brytt mig
men det var liksom droppen.
Hur jävla rätt tror hon att hon har i allt?
Inte ett dugg. Hon skulle bara veta?

Sen i min dumma enfald så kanske jag övertalade mig själv och han också att det kunde bli bra igen.
Hur skulle det kunna det?
Kramas pussas kelas pratas ögonkontakten känslor ???
Det går bara inte. Varför? Vet inte? Jo, på fyllan kan man det.
Men man kan ju inte vara på fyllan hela livet. Det finns ju vardagar med.

Hur ska man kunna göra det med någon man inte litar på?
Men idag kan jag det. Med NT
En puss är inte samma sak som
- Ska vi?

Sen ville jag nog testa honom för att se hur lättpåverkad han är.
Och han var jävligt lättpåverkad.

Han var nog lika lättpåverkad för 18-år sen också.
Det räckte inte med 1 då heller.
- Äh, det var dumt. Vi glömmer det. Det är ju dig jag vill ha igentligen.
Bedragen med lilla Linda i magen. Och så en 2-åring och en 8-åring. 
( jag vet om den otroheten, det har han faktiskt berättat)
Jag skulle ha gått redan då? Det har ju aldrig glömts.
Men vilken kraft har man när man är i 6:e månaden?
Eller varför inte förr förra midsommar?
Vad gjorde han då?
Kanske innan med för den delen.
Och vem vet vad som varit under hela tiden sedan 2 år tillbaka?
Hon är ju påhängande fortfarande så vem vet?
Inte konstigt jag vill att han ska må lika illa som jag fått göra i många år.

Allt detta kommer nu när jag tänker efter hur jävla dum jag varit i alla år.
Terapi är bra men vissa saker rivs upp. Det är väl ett steg man får ta.
Det går över. Bearbeta det. Och det gör jag nu genom att skriva.

Han var aldrig hos dottern och lånade nätet. Tur att det inte var så i alla fall.
- Såg men glömde. Det var dumt.

ursäkter ursäkter och ursäkter
Som vanligt med andra ord.
- Vad jobbigt det blev nu
Han kunde väl ha ringt under tiden Miss M var på nätet. Kontaktsidan och min blogg.
Klarade inte hålla sig borta under helgen.

Undrans hur jobbigt det var att köra ända hit för att lämna pengar?

Jag vill ge dig ett råd Miss M.
Gnäll inte på honom för då hittar han på nått.
Han vill ha det lugnt och bekvämt.
Inget som stör
Så du, vill du ha honom för dig själv så håll i honom.
Och du, en sak till. Se till för fanken så han inte har något tillhåll någonstans där han kan smita undan.
Man vet ju aldrig vad han hittar på där.

Jag själv då? NT.
Där var det kärlek vid första ögonkastet och inget man kunde styra över.
En hämd för hans otrohet? Nejdu, det hade jag haft 18 år på mig i så fall så varför skulle jag göra det nu?

Jag var ärlig. Jag berättade och jag separerade. NT var värd det.
Jag tror aldrig GT hade gjort den uppoffringen. Han hade suttit kvar.
Accepterat. Även om jag haft NT på sidan om.
Han gjorde ju det i hopp om att jag skulle ta mitt förnuft till fånga.
- Det gör inget.
- Du kan ha en så kan jag ha en
- Det kommer att gå över
- Det brukar bara hålla 3 månader säger de jobbet

För kärleks skull? Kanske kanske inte. Vem vet? Inte jag.

Varje dag i och flera gånger om dagen har vi träffats nu i över 1 år.
Tröttnat? Nej.

Vet NT om allt det här? Ja, jag berättar allting.
Det är ju hans förtjänst att jag har kommit ifrån ett 23 års långt trasigt förhållande.
Men jag ljuger om jag säger att allt varit dåligt. Det har det inte.
Mycket har varit väldigt bra.
Och det är väl kanske därför som man orkat levat i det.

Men ju äldre man blir desto mer inser man att vissa saker är viktigare än andra saker.
Kärlek.

Det är nog i allt det här som alkoholen har kommit in också.
Det är då allt varit bra. För stunden.
Men all tid därimellan?
Så det där med reklamen stämmer faktiskt inte.
"om du vill vara dig själv för en stund"
Man är inte det. Man bara tror det.
Men det är rätt skönt att vara något annat ibland.

Jag önskar av hela mitt hjärta att alla någon gång får känna den känslan.
En otrolig kärlek till en annan person och få samma känsla tillbaka.

Och en sak till: Jag är otroligt glad för alla mina flickor. Kanske jag inte stör dem allt för ofta jag heller men jag bryr mig i alla fall. Och de om mig tror jag. Vi hörs i alla fall av nästan varje dag.
Kanske inte med alla men i alla fall med en av dem.
De andra har ju sina familjer så dem kan man ju inte störa med samtal varje dag. Eller?
Varannan bara.

Nu ska jag fika lite och sen iväg för att köpa presenter.
Systerdottern fyller år idag. Klart man ska fira.
Och sen fyller barnbarnet år på lördag och det ska man ju så klart också fira.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: