Skugga!

Gokväll Bloggan!

Vad gör du just nu?
Facebooks ständiga fråga.

Ska jag skriva nått där? Nej.
Brukar jag skriva nått där? Nej.

Jag skriver ju här istället.

Vad gör jag just nu?

Kanske inte just nu men för en stund sen så tittade jag på korten jag tog i morse.

Kameran fångade skuggor i snön på baksida.



Lindas och min frihetssymbol.  Svalan.
Och du Bloggan, det är förstås 2 stycken. En för henne och en för mig.

Och när jag tittar på bilden så ser jag något mer.
Mina lampor lyser.
De lyser under snön.

Och du tänker säkert likadant som mig. snö och lyse = snölykta.

Så på med mössa och vantar och ut.



Det var inte lätt just nu när det är -12 grader. Ingen kramsnö precis.
Fast kanske om en stund för just nu snöar det stora härliga flingor så den
nysnön kanske är bättre att göra snöbollar av.
Jag väntar en stund och försöker igen.
Kanske den blir klar ikväll. Kanske inte.
Och vem vet. Kanske alla fem lampor blir snölyktor.

Så nu under tiden så ställer jag facebook frågan igen.
Vad gör du just nu?

Just nu kollar jag min spåkula och hon säger så här.

Godafton Cattis!



Spåkulan ljuger aldrig.
Du är underbar, vacker, härlig, klok, känslosam och
förtjänar ett bättre självförtroende.


Det behövde jag höra just nu.
Ja, inte att jag behöver ett bättre självförtroende för det har jag.
Inget skryt med det, men jag har inte dåligt självförtroende och det är jag glad för just nu.

Det andra kommenterar jag inte för just nu känner jag mig varken underbar eller annat.
Man gör inte det när värken kommer över en.
Då känner man sig hur eländig som helst.

Imorgon är den kanske bättre och då kanske jag känner mig helt .........    :)))))

Nu ska jag kolla om det går att få ihop en snöboll till.
Så på med mössa och vantar igen.
Snööööööööööö!
Åååååh vad jag älskar vintern.

Positivt tänkande Bloggan. Visst är det härligt med snö?
Om det inte var så kallt förstås.   ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: