inlägg om ..... ???

Godmorgon Bloggan!

Häromdagen kom det ju lite snö här nere i Blekinge.
Samtidigt som vi fick det så läste jag Wipers blogg om änder som gick över gatan
och fram till deras hus så de fick mat.

Här finns inga änder, men fotspår fram till min dörr har jag.



Vem har gjort dem här spåren?

Inte den här i alla fall tror jag.
Den här kom emot mig försiktigt kännande sig fram i snön.
Ville den bli matat kanske?



Och som jag skrev så kom det lite snö men det var i fredags.
Nu är det söndag och nu har det kommit massor.
Det rent av vräkte ner innan idag.



I helgen har det varit adventsstök här hemma.
Stakar  skulle upp.
Julgardiner i köket.
Ljusslingor.

Har jag hunnit det?

Ja, men givetvis så pular jag med annat under tiden också.
Som vanligt.

Kommer du ihåg den där röda bollen som hängde i badrummet?
Nu har jag plockat ner den.




Och så stoppade jag i en ljusslinga i den.




Och så ska den ju sättas på nått.
I en vas kanske med en lite bit av ljusslingande hängades?




Nja, det blev inte så bra. Så nu ser den ut så här just nu.



Men det är inte bara den som lyser upp i köket just nu.

Adventsljustake? Adventsstjärna?
Nix.
Det blev nått helt annat det här året.





Hur lätt var det att fota?

Men så här ser det ut utifrån.






Bara rabatten kvar. Men det blir nog lite där nästa helg.
Kanske.

Grannen har den här utanför sitt köksfönster.
Hade i alla fall. Kanske den är översnöad nu.  :)))



Men nu var ju det här på framsidan.
Det finns ju en baksida också.

De här lyser jättefint under snön.



Kolla här så får du se. Kortet är taget innifrån.
Det lyser ju lite annat också.
Häcken
Ljusstaken
och så ljusen från hyllan som speglar sig i fönstret.



Nått mer på baksidan? Kanske det. Men det blir nästa helg det med.
Eller så kan jag inte vänta.  :)))

Nått man inte kan vänta med nu i kylan är mössan.
Den måste man bara ha på sig.

Linda -  Kan du inte ha en annan mössa mamma?
Jag - Varför då?
Linda - Grön? Kan du inte ha en annan färg?
Jag - Kan jag väl. En ännu värre, ska man nu ha mössa så är det lika bra att ha en
en hemskt så man verkligen syns. Inte lika pinsamt då.






Linda - Kan du sticka en till mig?


Och när jag ändå är igång och bloggar om ingenting så kan jag ju ta
min spåkula också.
Vad säger hon?

Godkväll Cattis!



Spåkulan ljuger aldrig
Du gör en kortare resa med buss, går in i en affär,
provar en jacka och får ett intressant mobilsamtal
.

Det får jag inte hoppas för jag har fortfarande inte lärt mig min mobil.


Kommentarer
Postat av: wiper

Vilken fiffig idé detta med ballongen. Det blev verkligen en mysfaktor. Jag har nog inte tålamod att göra en sån tyvärr. Vad du har gjort snyggt både inne och ute. Man vill bara komma dit och sätta sig ner och njuta. Du bor ju hur fint som helst. Det såg ut på första bilden som du hade flätor ;) men sen såg jag ju att det var en mössa. Du ser ju fin ut i den mössan och varm ser den ut att vara också.



Ha en fin och mysig kväll

kram

2010-11-30 @ 16:03:10
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: