Förbättring!

Godmorgon Bloggan!

Igår kväll när Linda kom hem (under tiden som jag skrev om min nya bil)
så stannade hon till i hallen och sa:

- Har du möblerat om idag? Vad bra det blev. Mycket bättre.

Jag tackar så mycket och berättar varför jag ändrat om.
Och i nästa sekund så kom

- Mamma, hur mycket större är min säng än din?
- 20 cm

Och så gick hon in i mitt rum.
- Där skulle jag kunna jag ha min garderob
-  Har jag sängen så som du så kan jag ha byrån där med TVn över
-  Och där kan jag ha min spegel

Och så slutpläderingen
- Och fondtapeten ska nog vara på den väggen.



Jaha, det var mitt rum det.

Jag är nog den där saaben i alla fall och hon uppföljaren.

Jag ställde ju frågan igår om det var till det sämre eller bättre.

Vad svarar jag idag?
Till det bättre.

Hur är det med mig? Är jag bättre idag?
Klart mycket bättre.
Den värsta yrseln är borta.
Fast jag darrar enormt.
Har ju haft medicin mot det men dem får jag inte ta ihop med de nya.
En ny fråga till doktorn alltså.

Men jag hoppas det går över eller blir lite mindre under dagen,
för idag har jag tänkt köpa en sådan här.



Ja, inte en självlysande förstås.

Om nu inte Linda är lika ivrig som igår kväll så hon kommer med:

- Mamma, när ska vi tapetsera och byta rum?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: