In i dimman!

Gokväll Bloggan

Jag tänkte inte bry mig om halloween men jag gjorde det lite ändå.

Det kändes lite fel att det var halloween den här helgen.
Tydligen har de ändrat helg.
Hade inte en aning om det utan trodde att den skulle vara vid allahelgonahelgen som vanligt.

En liten pumpa köpte jag och min dotter Sarah kom hit på lördagen och fixade till den åt mig.

Så nu står den så fint på min stubbe utanför ytterdörren.



Jag hoppas den håller ända tills nästa helg för då tänker jag tända den igen.


Jag fick hjälp av min äldsta dotter Lotties med i helgen.
Hon kom samtidigt med Sarah och hade med sig de här fina gipssakerna hon gjort.



Jag hade pratat med henne om att jag inte kan sticka längre pga nacken och ville ha något
annat att göra om kvällarna istället.
Hon kom med idén att jag kunde måla gipsfigurer som jag gjorde förr.
Så i veckan har hon gjort de här på sitt jobb, ett fritids, så jag kan se om det funkar.

Båda mina andra döttrar Sarah och Linda har plockat med dem så jag tror de med skulle
vilja sitta med och måla.
Hinner jag så ska jag köpa hobbyfärg imorgon så kan vi sitta tillsammans sen någon kväll och måla.
Och funkar det så blir det nog egna formar sen och en påse gips för att göra fler.

Vad har mer hänt i helgen?

Jo, jag var inne i dimman idag.

Här går söndagsutflykten rakt in i dimman och över till en ö som heter Sturkö.



På nått vis är dimman rätt häftig.
Normalt så brukar jag vilja ha bilder där allt speglar sig i vattnet.
Nu ser man inte ens vattnet över huvudtaget.












Dimman börjar lätta lite.



Vi lämnar ön Sturkö och kör till skogs istället. Till en av alla insjöar.
Lite krångligt var det att gå för att komma till det här stället för att ta kort.
Kändes som om man var i ett norrlandslandskap. Hur nu det ser ut?
Kalhygge tänker nog du va?




Trodde faktiskt att det skulle vara mer spegelbland och att träden skulle vara mer höstfärgade.
Men inte. Alldeles för mycket barrträd för att få den där härliga höstkänslan.



Vi körde till en annan plats för att fika där träden var i alla höstfärgerna.
Fanns bara en nackdel. Det gick inte att få fram färgerna på bild.




Mer och mer irriterad blir jag när jag tittar på bilderna.
Varför kan man inte få fram färgerna som det var i verkligheten.
Kan det vara för att batteriet i kameran nästan var slut?

Ta den här busken till exempel. Den var jättefin i alla sina nyanser från gult till rött.
Och så får jag inte fram det på bild.



Så nu ska jag ladda batteriet och så imorgon efter jobbet så stannar jag nog till och
tar ett nytt kort. Kanske det blir bättre då. Kanske inte.

Nu stänger jag ner för nu är Ensam mamma söker i Karlskrona.

Jag stängde aldrig ner här så nu kan jag fortsätta skriva lite.
Skriva kanske jag inte gör direkt men jag måste bara lägga in min spåkula som jag precis tog.

God afton Catherina!



Spåkulan ljuger aldrig
Uttryck dina känslor i färg. Börja måla. Du har talang.

Jag försöker ju uttycka mina känlsor i färg. Via kamerabilder.
Men spåkulan har nog förstått att det inte funkar.
Jag får nog ge mig på det där med målandet.
Färgfulla gipsfigurer.

Vem har sagt att alla änglar är vita?   :)))


Kommentarer
Postat av: Sophie

Vilka vackra naturbilder du tagit, helt fantastiska!!! :-)

2011-10-31 @ 00:25:08
URL: http://www.ogamotoga.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: