Fisketur!

Igår blev bilen packad med spön och annat som hör fiske till.




Och så rullade bilen iväg ut till Torhamns udde.

Kroken är i vattnet så nu är det bara att se om vi kan få någon fisk också.




Linda: - Jag fick en, jag fick en, jag fick en!




Nu kan jag bevisa att hon faktiskt fick en för jag kan förstora upp bilden.  :)))))




Hennes pojkvän Jocke vill också ha fisk så han fiskar och fiskar och hoppas på tur han med.

Och det hade han. Han fick också en abborre.




Lillen fick också en.
Jösses, man ser till och med skuggan av den.........




......fast den inte var så stor den heller.  :)))))




Jag gav upp fisket efter en stund. Få så små abborrar kändes inte alls roligt.
Napp, ta upp den, pussa på den.......



.....och så i med den igen var ganska meningslöst.

Jag ställde spöt och så fotade jag istället.


Maneter som simmade runt.




En snok som simmade där mitt i vattnet.




En båt som kom in.




Och sjöbodar som speglar sig i vattnet.




Till slut tröttnade faktiskt alla på att fiska små små abborrar så vi gav oss iväg på helt
andra äventyr.
En fin dag som dagen var igår vill man ju inte åka hem.

Då blir man pigg och flitig som en myra.



Kommentarer
Postat av: wiper

Nu blir man sugen på att åka ut i naturen och uppleva lite för sommaren är ju inte helt över. Vad fint väder det ser ut att vara. Kul att ni fick lite fisk. Torhamns udde har jag inte hört talas om. Min man säger att det ligger i Blekinge.



kramar

2011-08-23 @ 07:37:51
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: