Lyckeby 2

Vi började igår med att utforska bron i Lyckeby och så ån som går igenom.







Vi kollar igen i boken om vad som är taget förr och så försker jag mig på det jag också.

En härlig gammal bild där man ser bron och så en båt som lagt till för att ta upp
passagerar in till stan Karlskrona.

Och så i förgrunden en man som sitter i sin lilla båt för att kanske ta sig ut och fiska lite.




Och så mitt kort taget ca 50 år senare om inte mer.



Den lilla ekan är utbytt mot en klart mycket större båt.
Ingen trafiken går längre sjövägen in till stan för nu finns det massor med vägar dit.


När vi är där vi bron och går runt lite så givetvis tar jag bilder som inte finns med i boken.







Man kan gå i en tunnel genom bron och över till andra sidan.
Klart vi gjorde det.







Men nu tillbaka till bilderna från böckerna.








Det gula huset precis vid vattnet är det som är på den gamla bilden fast nu är det en
liten tillbyggnad uppe med fönster.

Tallen som står bakom flaggstången vid huset längst upp är nog samma tall som är
på det nya kortet också.


Det här tar lite tid att pussla med men jag återkommer med fler bilder från den här
biten av Lyckebyån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: