Morgonhälsning!

Idag hälsade dimman mig godmorgon.  Halv 4 på morgonen.  :))))



Solen hade inte gått upp än så den kunde inte säga godmorgon men min solcellslampor
gjorde det istället.

I väntan på att solen skulle komma så gjorde sig en dahlia beredd att säga godmorgon.
Och så fort den kom så gjorde den det.

Och hur gör den det? Jo, precis som alla de andra dahlior har gjort.
Med ett litet blad utfällt.



Den här kommer att bli lilasvart i mitten och så med vitt längst ut.


Sen finns det ju blommor säger farväl.
Och det gjorde den här med att lämna ett blad kvar.




Och det gick inte många sekunder förrän den släppte sitt blad.
Det var precis som om den väntade på att jag skulle se den innan den gjort sitt.




Det finns fler än jag som är vakna tidigt på morgonen.
Och vilka är det? Jo, bönder.  :))))




Undrans om han ska slå ängen utanför mitt?
Visst behövs det men jag tycker om att den vildvuxen där.

Det känns som om man bor på landet då.




Jag fortsätter med morgonhälsningar från min trädgård.
Min vita ros har slagit ut.



Min andra ros. Den jag har på benet.
Hur gick det med den igår?
Jo, jag blev jättenöjd.
Nu är den mörkare så nu syns det verkligen att det är en ros.

L: - När skulle du till tatueraren?
Jag: - Jag har varit där idag.
L: - Tyckte väl jag att den såg helt annorlunda ut.

Och visst är det skillnad på mörkrosa/röd och rosa.   :)))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: