Film!

Godmiddag!

Vilken film såg vi igår? Var den bra?

Vi såg Possession.
Och den var faktiskt bra.
Fast att det var jag som valt den.  :))))

Vad menar jag nu med det?
Jo, förr när man hyrde film så var det oftast:
- Äh, jag vill inte se den. Jag kollar på nått annat under tiden.

Men så är det inte nu.
En väljer en. En väljer en annan. Och så väljer vi en tillsammans.
Och så tittar vi på alla ihop.

Varför gjorde vi aldrig så förr?

Jag vet inte. Jag har funderat på det.
Men nu vet vi att det inte ska bli så igen.
Vi tittar tillsammans oavsett om man tycker det är bra eller inte.
För det är ju så med mycket i livet.
Man tycker inte lika i allt men om man inte hänger upp sig så mycket på det
utan accepterar varandras olikheter så blir det inte lika irriterande.

Visst låter det lätt?
Kanske det är det med.
Det är värt att försöka tänka så i alla fall.

Du vet, som korvstroganoff.
Jag tycker inte om det. Men visst kan jag laga god sådan.
Och varför inte göra det om andra tycker det är gott.
Jag blir nöjd för att någon annan blir nöjd och
någon annan blir nöjd för att jag blir nöjd.

Kompromissa. Dela lika. Rättvisa.

Och då angående filmen igår.
L tyckte den var lika bra som jag.

Och förhoppningsvis så tycker jag nog om filmen ikväll som L har valt.

Om inte, ja då kan ju i alla fall säga att jag sett den och recensera den.  :))))

Fast du, jag är inte bra på det för hade jag varit det så hade jag berättat om filmen igår.
Jättesvårt att skriva om en film.
Men jag rekomenderar dig att se den.

Och så en annan tanke.
Jag tror vi båda har lärt oss en läxa.
Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Det är nog lättare att bygga upp det som rasat än att bygga upp nått helt nytt.
Varför?
Jo, grunden är ju redan klar.



Feber?
Ja, 38,7

Det får nog bli många alvedon så jag kan jobba några timmar sen.

Fick en kommentar igår
Har sett Inception, var vaken o klar i huvudet annars hänger du inte med...
Bra film som kräver lite tanke... // Nick!

Kanske vi ska se den på torsdag istället  :)))




Den här låten passar bra ihop med min tatuering.
Om en vecka vid den här tiden så är den är klar.

Den ska symbolisera kärleken.
Kärleken är som en ros.
Underbar, men kan ändå göra såååå ont.
Men som tur är så läker tiden alla sår.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad fint du skriver, jag ska nog börja tänka mer som du, kompromissa lite ifall J tycker om något som jag inte tycker om, tatuering, vad spännande, jag har planerat att göra två till också, får se om det blir av nu i vår annars tar jag det till hösten

Sv: tack snälla vännen för den fina dikten, jag blev rörd, tack

kramar

2011-03-30 @ 20:50:51
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Vilken härlig låt med Lundell. Tack för alla dina gulliga och omtänksamma kommentarer.



Jag måste kolla om jag sett den filmen. Förståndigt och insiktsfullt skrivet av dig. Jag brukar själv se filmer med min son än om dom inte tilltalar mig varje gång. Det blir ju en slags gemenskap. Inception har jag sett också. Tråkigt att du har feber.



Krya på dig

varm kram

2011-03-31 @ 07:21:45
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: