Solfritt!

Idag känner jag mig som dem här vallmona.



Varför nu då?
Jo, det är kallt och blåsigt.
Och så är solen bakom ett moln hela tiden.
Himlen är blå runt omkring men inte där solen är.
Inte alls kul att vara ute och pyssla med växterna så.

För du, jag kunde inte låta bli att köpa en igår. Eller 2.

Hittade en rudbecia som jag sett på nätet redan förra året men inte
sett den i någon affär förrän igår.



Jag bara älskar rudbeckia.

Men jag skrev ju 2.
Den lös så fint där den stod bland de andra växterna och
direkt var min tanke: Den vill jag ha!

Den är mer orange än vad som syns på bilden.
Riktigt riktigt klart lysande orange.
Men den färgen är lika svår att få fram som röda färger.
Trollius chinensis "Golden Queen"




Det är inte lätt att låta bli när man kommer till ett ställe som ser ut så här.
Och ändå är det bara hälften alla växter jag fått med på bild.



Och Lillen? Ja han hade fullt sjå han med att försöka låta bli att handla nått.
Gick det?



Men kryddväxter har man ju alltid nytta av. Eller hur?



Och fikon med kanske. De går ju att äta med. Så en sådan blev också instuvad i bilen.



Jag köpte också en nyttoväxt. Eller snarare frö.
Brytbönor som jag har satt i en låda.
Ska se om det fungerar eftersom jag inte har något trädgårdsland.
Men när det inte är någon sol så blir man ju inte sådär jätteinspererad att göra något ute.

Vad säger nätet om vädret?




Egen notis
stämmer exakt med vad bilden visar.
Skulle vara att det känns mer som 10 grader
och att vinden är 15.

Men imorgon ska det bli fint.
Faktiskt så ska det bli fint många dagar framöver.
Men på helgen vill man ju ha fint också för det är ju då man
har tid att göra saker tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: