Sååå go så!

Lillen har sina ljusglimtar.  :))))




Varför skriver jag så?
Jo, för igår kväll när jag kom hem så kom en fråga angående den här.



Lillen: - Har du redan hängt upp fågelhuset?
Jag: - Ja
Lillen: - Men tänk om de fryser om fötterna nu då.
Jag: - ??????
Lillen: - Ja, nu får de ju sitta på en kall metallpinne.
Jag: - Ja, men de fryser nog inte.
Lillen: - Jo, så jag ska nog linda något runt så det inte blir så kallt för dem.


Undrans om det sitter sånt här runt när jag kommer hem ikväll?




Kanske till om med lite av den här så det blir riktigt varmt och skönt om deras fötter.




Du ska veta att stämmer väldigt bra när flickorna och många andra säger:

- Det är lite Ernst Kirchsteiger över honom.

- LITE?????

Men han är såååå go ändå.   :)))))))


Kommentarer
Postat av: wiper

Vad gulligt av honom att tänka på fåglarna på det viset ;) Vad fint fågelhuset ser ut där det sitter. Julgruppen ser också jättefin ut.



Ha en fin dag

kramar

2011-11-30 @ 14:44:04
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

vad snäll han är som tänker på fåglarna, att de skulle frysa om fötterna :) kanske blir svart tejp runt sittpinnarna nu då :)

bamsekramar vännen

2011-11-30 @ 17:27:15
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Nick

Vill minnas att fåglar inte fryser om fötterna på det viset. Hittat med google:

De fryser om fötterna, men det är inte så farligt. Fåglars ben består inte av muskler som våra, utan mest av senor. Senor klarar temperaturer på 20-30 grader under fågelns normala kroppstemperatur. Därför kan fågeln ha kalla fötter. Värmen hålls av att vener och artärer inte är åtskilda i benen. De består istället av ett finmaskigt nät av blodkärl som passerar varandra precis vid benets smalaste del.

I den passagen kan det varma blodet från artärerna värma upp det kalla blodet från venerna som går tillbaka in i kroppen. Värmen stannar kvar i fågelns kropp och sparar energi. En sinnrik avvägning.



2011-12-01 @ 07:38:45
Postat av: mig själv till Nick

Det var bra att du informerade om det här.

Det var nästan så att jag till och med började tycka synd om dem och sticka små tossor till dem. :))))



Kramis.

2011-12-01 @ 13:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: