Mitt i!

ToLove är nu 19 veckor.
Vikten är ungefär 280 gram och längden 18 cm. (huvud/stjärt)

Mäter dem så bara för att den lilla ligger i fosterställning nästan hela tiden?

Håret har börjat växa nu.
Undrans hur långt det är?
Fast det är klart, det är nog svårt att mäta för man vet ju inte om det är lockigt eller inte. ;)
Eller vet man det?

Linda
Hon känner sig kanske förföljd av en massa regler,
men det bästa hon kan göra är att ta hand om sig själv.
Känna efter hur mycket hon själv orkar.

Ledbanden som håller i livmodern får sträcka på sig allt mer.
Det kan göra ont både i ljumskarna och i sidan, högre upp på magen.
Men hon får ta en paus då och då.
Sätta sig med benen högt eller lägg sig ner en stund för att lindra belastningen
på ledband och ligament.
Det är dessutom bra för henne att gå ner i varv en stund mitt på dagen.
Hon orkar bättre och hennes allt tyngre kropp mår bra av en stunds avslappning och vila.

Vilken tur hon har som bara jobbar kvällar. Hon kan vila hela dagen.  :))))

Jocke

Det är inte alltid lätt att vara man till en gravid kvinna.
Både Linda och ToLove kommer att växa jättemycket nu framöver och det kan
vara väldigt jobbigt både psykiskt och fysiskt.
Men Jocke kan underlätta det här genom uppmuntran och kanske små presenter då och då.
Köpa lite massageolja och varför inte då ge samtidigt ge en liten mjuk och skön massage.
Eller lite badolja till ett varmt och avslappnande bad.
Men då får han förstås vänta tills december då de flyttat och fått badkar.
Lite fotkräm är inte heller fel till hennes trötta fötter när hon kommer från jobbet.

Något jag tyckte om att få när jag var med barn var saker som Lillen köpte själv till bebisen.
Det fick mig att känna att han tänkte på bebisen lika mycket som jag.

Men det bästa är nog att ta det som det är och ha förståelse för varandra båda två
för det är en jobbig tid att vara gravid både för mamman och pappan.
Båda 2 behöver uppmuntrad och en liten present då och då.



I helgen ska ToLove iväg på sin första Ullaredsresa.  :))))))



Kommentarer
Postat av: ansepanse

:D det ska börjas i tid så att säga :)

bamsekramar vännen

2011-10-01 @ 11:23:53
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: