Överfullt!

Idag har jag tagit upp mina gladiollökar.



Och vet du, dem har fått gladiolbebisar.   :)))))


Men det var inte bara dem jag tog upp idag.



Skottkärran blev överfull direkt när jag var där ute och började riva bland alla växter.
Den ena dahlian står där i väntan på att också få ligga där.
Några blommor är kvar och det kändes vemodigt ska du veta när den också efter en
stund låg där bland allt annat skräp.

Men knölen har jag kvar till nästa år.  :))))



Och du, den har också förökat sig.
Många fler knölar än vad det var när jag satte ner den i jorden i våras.

Imorgon ska det bli spännande att se om de andra dahliaknölarna också har växt
till sig till dubbel storlek.

Sen är det bara att hoppas på att de håller sig så till nästa vår när de ska planteras igen.

Men det är långt kvar tills dess och under tiden så finns det massa annat att göra.

Som att sitta i soffan bredvid Nalle och sticka lite.



Ja, och så givetvis blogga lite emellanåt och läsa....... och.......

Om nu Nalle kan lära sig att inte ligga precis på den platsen i soffan där jag brukar sitta.  :))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

oj, vad du har jobbat och stått i :) och så håller du på att lära Nalle sticka också :D lär han sig något då?

bamsekramar och sov gott vännen

2011-09-29 @ 22:56:09
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: