15 maj 2012!

Igår kväll fick jag en present av min svärson Daniel.
Bara helt apropå sådär.
- Den här kommer inte jag att titta i, men jag vet att du kommer att göra det så du får den av mig.
 
 
En bok.
En fotobok.
Och inte vilken fotobok som helst.
 
Det här är den största fotobok som någonsin gjorts om en enda dag
- en historisk och fotografisk dokumentation av vardagen där fotografer över hela världen samverkar.
I boken finns ett urval av de bästa av alla de bilder som togs den 15 maj 2012
- ett datum som kommer att bli klassiskt i fotografins historia.
Boken innehåller tusen bilder, utvalda av en internationell jury.
 
Tänk dig det, 510 sidor, 1000 fotografier på allt möjligt som hänt under en enda dag.
 
Som tex när olika personer bakar eller lagar mat den 15 maj.
 
 
 
Sen på barn som är ute och gör någonting den 15 maj.
 
 
 
Tänk dig bara att någon tagit ett kort på sin telefon som hänger uppsatt på en häftig tapet
just den 15 maj 2012.
 
 
 
Den här boken kommer jag att älska.
Jag kommer att öppna den var och varannan dag bara för att titta på alla bilderna i den.
Alla är helt olika och det är svårt att tänka sig att det är på en och samma dag som
bilderna är tagna och på så helt skilda ställen.
Allt från en blixt till .......
..... till i stor sett allt.
 
Han har helt rätt i det han sa Daniel när jag fick boken.

Jag kommer att titta i den minst 1000 tusen gånger och säkert 1000 gånger till
och så tusen .......
 
 
Dagens tänkvärda
 
 
Försök att acceptera det du inte kan förändra.
 
Det är inte alltid så lätt.
Igår kom en fruktansvärd yrsel över mig.
En yrsel värre än den vardagliga.
Det här kommer jag att få leva med hela mitt liv.
Ja, ända tills jag dör.
Det sista jag kommer att känna innan jag går över till
andra sidan är nog den här yrseln.
Jag kände mig jätteledsen igår över det här för jag
hade känt mig mycket piggare dagen innan och kände mig så
positiv över det.
Men så pang bara kom yrseln så jag knappt kunde vara uppe.
Livet kändes helt hopplöst men.......
..... men när svärsonen tänkt på mig och jag fick den här boken
så kändes livet inte alls jobbigt längre utan precis tvärtom.
Glädje och omtanke kan få vad som helst tråkigt att bara liksom "suddas bort"
Det gjorde yrseln.
Den bara försvann i rena glädjetårar. 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

<3 <3 <3 vännen, vad hemskt det är med den där yrseln och värken du har <3 <3 <3
det är som med min diabetes, du kanske har förstått att jag har en svår diabetes, en som liksom aldrig går att ställa in, det kan vara bra i perioder för att plötsligt svänga om och det inte går på något vis, jag har känningar på nätterna så att insulinpumpen tjuter och varnar, jag har ju sensorn nu som du vet, sedan kan det vara tvärtom, jag har insulin i kroppen men den hjälper inte utan jag ligger högt i blodsockret och det finns liksom inget att jag kan göra åt det, det är längesedan jag fick sova ordentligt på grund av det och för att jag har värk
nej, det här skulle inte bli någon klagan, sorry
vilken underbar bok du fick
bamsigaste kramarna och en fortsatt lugn helg till dig vännen <3 <3

2012-12-26 @ 10:53:38
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Vilken toppenbok du fått. Förstår att du kommer att kolla i den jätteofta. Tråkigt med din yrsel och jag känner igen mig för just nu har jag jättebesvär med nacken för jag har tagit i så mycket under julen. Är inte påklädd än för jag orkar inte. Har du testat att ta på lite kylgelé när det är som värst? för mig lindrar det lite när det är som värst. Annars kan man ha isbitar i en blöt handduk eller såna där kylgelépåsar som finns på apoteket som man lägger i frysen. Jag antar att du testat allt. Vilken härlig svärson som gav dig boken, sånt värmer förstår jag.

Sköt om dig vännen
varm kram och God fortsättning

2012-12-28 @ 09:52:10
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: