Julen!

Nu ska vi se om jag får bloggat lite.
Varje gång jag får motivation och ork till det så får Lillen det också. :)))
Han sätter sig bredvid mig och tittar när jag skriver.
Men jag kan inte blogga då.
 
Nu sover han och jag hoppas han gör det en stund till. 
 
Dagen innan julafton så kom Isak hit så vi kunde träna lite jullåtar tillsammans.
 
 
 
Isak kunde spela hur länge som helst för det var jättekul och Shivas ville vara med och sjunga.
 
 
 
Isak han spelade ända tills han blev jättetrött.
Ja, faktiskt så länge så till och med hans pappa blev supertrött på att höra det.  :)))))
 
 
 
Så blev det äntligen julafton och tomten hade varit och lagt några julklappar under granen.
Shivas vaktade dem så fint så ingen skulle tjuvöppna.
 
 
 
Men godisskålen, den var det andra som fick vakta för både Isak och Shivas ville åt den.
 
 


Mat måste man äta julafton, hela tiden, men det var inte lätt i mitt lilla hem.
Inte när man var så många som vi var så vi fick äta i omgångar.
Mina 3 flickor, 3 svärsöner, 3 barnbarn, 1 syster, 1 bror, 1 mor och 1 svärmor och så
Lillen och jag gick inte att få plats vid bordet.
Men alla fick mat.  :))))
 
 
 
Visst är julmat gott men barnen tyckte att godis var mycket godare.
 
 
 
Min mamma höll Isak........
 
 
 
...... och busade för fullt så han inte skulle bry sig om godiset på bordet.
 
 
 
Till slut kom tomten och Erica och Sanna var snabba med att bjuda honom på godis så de
skulle få många julklappar.
- Vi har varit sååååå snälla.
 
 
 
Stackars tomte, alla ville ha julklappar och fjäskade som bara den för honom.
Han blev bjuden på både godis, kaffe och konjak men värst var nog när han till och
med blev bjuden på att slippa läsa paketen själv.   :))))))
 
 
 
Alla fick paket och vara glada.
Isak, han som inte fått något godis på hela dagen struntade till slut i det för han fick
något som var mycket mycket bättre.
 
 
 
Du ska veta att det var rörigt och kaos i mitt vardagsrum när alla julklappar öppnades........
 
 
 
...... inte alls så här lugnt och fridfullt som det är när mamma, Lottie, Isak, svärmor och syrran
sitter i soffan och pratar lite.
 
 
 
Nej, då var det stim och stoj.
- Mamma, kolla här vad jag fick.
- Mormor, kolla här
- Pappa,......
- Tomten.....
 
Ja, då var det väldigt många bokstäver som for runt i rummet.  :)))))
 
Så du, även om det var väldigt mycket av det och jag lätt blir trött av sådant så är
jag glad att alla kom och firade jul tillsammans.
Men nästa år, då........


Kommentarer
Postat av: ansepanse

förstår att det var både högljutt och trångt men ändå SÅ trevligt att få träffa alla och umgås lite
härliga bilder
där har du väl den där kina-tapeten? jättevacker är den, jag skulle gärna vilja ha en sådan i tv-rummet, för där har jag planerat att tapetsera om
Sv; fast den julmusten jag dricker ger inga extra kilon eftersom jag dricker den utan socker, light-varianten
bamsekramar vännen <3

2012-12-29 @ 11:00:08
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jag glömde ju :) jo, vi bada bastu igårkväll, för det allra mesta blir det just fredagkvällar, ibland kan vi ta det på lördagkväll istället :)
kramar och hoppas att du har bättre väder än vad vi har här
<3 <3

2012-12-29 @ 11:05:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Vad vackert hem ni har och granen och allt annat pynt är helt fantastiskt. Du har tagit så härliga bilder från julen så man känner det som man tittar in i ett tittskåp och får vara med på ett hörn. Man blir även påmind om att man numera är den äldsta personen i en familj. Tiden rusar verkligen iväg. Ja du det blir livat när så många träffas på en gång och det är små barn med. Vi har ju ingen återväxt i vår familj så alla börjar bli gamla. Vilken fin trähäst som Isak fick. Jättesnygg tapet ni satt upp också.

Gott slut på 2012 och Ett Gott Nytt År till dig och din familj 2013

Stor kram

2012-12-30 @ 11:31:34
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: