Cykelväder!

Solen den sken för fullt idag och det kändes som en riktig vårdag.
Vad gör man inte då?
Precis.
Man vill ut och cykla.
I alla fall om man är barn.

Men först så måste ju cyklen få lite luft i sig så den rullar snabbt.




Ericas cykel är klar så hon kan ge sig ut på en cykeltur nästan direkt.




Men man måste ju förstås ta sig upp på den innan.







Men till slut så gick det bra.




När Sannas cykel var pumpad och klar så kunde hon också trampa iväg.
Det är hon såååå glad över.



De här 2 turturduvorna skulle inte cykla. De skulle gå en promenad.

Sarah: - Det är så härligt väder så vi tänkte ta en söndagspromad till Willys.



Men innan de gick iväg så var de tvungna att prata lite om Isak.
Isak som är Sarahs systerson och Mattias sysslingson.
Jag har nog berättat det innan men Lindas och Sarahs barn kommer att bli kusiner
förstås med varandra men också pysslingar.
Från att ha varit en jätteliten släkt så är vi helt plötsligt många som är med i en och
samma släkt.  :))))

- Isak är lik.......
- Isak är lik.......
- Isak är lik......

Jag tror han är lik sin mormor jag.  :)))

På tal om lika.
Vet du vilka det här är?

Jo, det är Sarah till vänster 6 år och Linda till höger 4 år.
Precis så gamla som Erica och Sanna är nu.
Och de är så lika varandra.
Erica är jättelik Sarah på kort och Sanna är nästan en kopia av Linda när hon var liten.



Hur kan de vara så lika?
Inget konstigt med det.
Jag är ju mamma och mormor till dem.
Lotties, vem är hon lik?
Hon är väldigt lik Sarah och Linda.
Och mig, lite lik mig. Speciellt på sättet.  :))))

Nu kom jag ifrån det här med cyklingen.
Men det gör inget för de slutade med att cykla efter en stund och satte sig i den
jättestora gungan istället.

Ta kort på det var inte det lättaste.  ;)







Lotties, hon stod still till skillnad mot gungan. Hur jag än klickade så var gungan på helt
fel ställe när jag vill få en bild.



Barn kan ju inte vara still speciellt länge men vad skulle de hitta på efter att ha gungat?
Inte leka i sandlådan.
Den var helt täckt med is.
Jo, de ville leka där förstås men .......   jag du vet, man måste ha stövlar på sig då.




Erica bestämde sig för att cykla lite mer istället.
Och det ska du veta, var jag inte snurrig innan efter att försökt följa gungans rörelse
för att få en bild så blev jag det nu för här gick det undan minsann med cyklingen.




Nu handlar ju det här inlägget om barn.
Eller du kanske säger ungar?
Jag har märkt att alla säger olika.

Vet du vad jag säger?

Jo, till exempel:
- Där är en hel hop med glada barn
- Där är en hel hop med skrikande ungar.

Barn är glada ungar.
Ungar är jobbiga barn.

Måste väl bli så, eller.......
Vad säger du?


Något jag vet är att den här säger vi samma sak om.
En krokus.
Och det är en krokus som sitter i min gräsmatta och är på väg att
blomma 7 dagar för tidigt.




Det blir nog ett väldigt annorlunda år i år tror jag.  :)))))


Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Vad charmiga bilder

2012-02-27 @ 00:02:47
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Gör ett försök tycker jag

kram

2012-02-27 @ 20:13:42
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: ansepanse

vilket fint inlägg :) jag säger likadant om barn och ungar :) det är väl så det heter :)

krokus ja, VÅREN, jag såg några små uppstickare i trädgården men inte alls så där långt som på din bild, mamma berättade just i telefon att utanför hennes, precis in mot väggen där solen skiner mest har gula krokusar slagit ut redan

bamsekramar vännen min ♥

2012-02-28 @ 10:47:45
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Härliga vårliga bilder du visar upp. Kul att få se barnbarnet när hon tar första tramptaget för året ;). Här har vi 5 grader varmt och sol just nu.

Jag kan tyvärr aldrig cykla mer så jag har köpt mig en moped som jag snart skall ut och träna på ;))



Fin bild på dina barn när dom var små. Tänk vad tiden går fort. Jag brukar säga barn för det mesta.



Ha en fin dag

kramar

2012-02-28 @ 12:47:09
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: