Överaskning!

När jag skulle hämta posten idag så låg där ett stort vitt kuvert.
Jag tänkte förstås direkt på att nu har Linda fått något hon beställt.

Men så kom jag att tänka på att hon får ju inte sin post hit så det måste ju vara till mig.
Du ska veta att jag blev överaskad när jag såg vem det var ifrån.

Min allra första bloggvän Malins namn stod på baksidan av kuvertet.

Jag blev så otroligt glad när jag öppnade kuvertet och tog fram......




..... och läste det här som stod i kortet.




Jag kan inte beskriva i ord hur glad jag blev över att Malin och hennes man Thorleif
tänkt på lilla mig och skickar en gratulation över att jag blivit mormor.

Sen att de inte bara tänkte på mig värmer ännu mer utan de tänkte på lilla Isak också.

Det var med stor spänning som jag tittade ner i den underbart härliga blå färgen på den
lilla påsen som också låg i kuvertet ........




....... och sedan ta upp den här lilla babytröjan som är till mitt barnbarn Isak.



Jag älskar Alfons.
Speciellt när han säger: 
- jag kommer, jag ska bara.........

Det är så mycket barn över den meningen.
"De ska bara först"

Visst är det härligt när barn tänker så?
De har så mycket att göra och utforska.
De vill så mycket hela tiden.
Allt ska vara kul och spännande hela tiden och oftast så tycker dem det med.

Men jag kommer ihåg i ett program där Alfons hade det tråkigt en dag och gnällde över det.
- Jag har ingenting att göra. Vad tråkigt det är.

Men Alfons pappa kom med en bra förklaring
- Man måste ha tråkigt ibland så man vet när man har roligt.

Jag är inte bortskämd med att få saker stup i kvarten så när det händer en sådan här
sak som att någon skickar en present, då ska du veta att jag känner mig riktigt riktigt glad.
En värmande härlig och glädjande känsla av att vara omtyckt.

Tack snälla snälla Malin och Thorleif för gratulationen och presenten.

Nu vill jag bara att dagen ska gå snabbt och att jobbkvällen är över så jag kan
överlämna en flera års underbar och snäll bloggväns present till lilla Isak


Kommentarer
Postat av: wiper

Vad bra att det kom fram så fort och vad kul att du blev så glad ;) Vi ville så gärna skicka nåt för vi tycker det är så kul att du och Mr L fått ett barnbarn till och delar glädjen med er. Ni har såna fina flickor så jag förstår att ni är stolta över dom och även barnbarnen. Tack för dina snälla ord i inlägget, vad glada gubben och jag blir ;) Du betyder nåt speciellt för mig eftersom du var min allra första bloggvän och att vi fortfarande har kontakt trots att vi inte träffats. Vad kul att du gillar Alfons ;)Vi köpte en större storlek så han kan ha den senare. Jag ringde dig häromdan men det var en telefonsvarare och sen fegade jag ur ;)) Då hörde jag i alla fall din fina röst och det var kul. Nu måste vi bara träffas i vår eller sommar.



kram från Malin o Thorleif



2012-02-29 @ 14:41:48
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

jaså det var från wiper :) vad roligt och snällt av henne och hennes man, förstår att du blev jätteglad

kramen vännen min

2012-03-01 @ 13:00:45
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: