Fruktansvärt tröttsamt!

Jag är fortfarande trött.
Jättetrött.
Hela tiden är jag trött.
Vaken en timme men sen skulle jag vilja sova igen.
En trötthet som jag knappt kan styra över.
Jag försöker, men det är inte lätt.

Det är tröttsamt att vara så trött hela tiden.

Kanske min trötthet beror på att jag oroar mig för att den här fruktansvärda
tröttheten beror på något allvarligt.
Ja, kanske det.
Men jag ska kolla min största oro imorgon och det kanske lugnar ner mig.
Om det nu är bra alltså.
Annars?
Ja då lär jag nog bli ännu tröttare.

det är inte bara jag som är trött.

Den här hunden är trött den också och bara ligger helt utslagen.




Den här vovven också.
Den ligger inte alls långt ifrån den andra och är precis lika utslagen den med.



Jag vet. Jag ska ta bort det. Men nu börjar det bli lite väl mycket gräs mellan plattorna
så det känns tröttsamt det med att rensa bort det.
Men jag ska.
Imorgon.  :)))))

Men det finns en som inte är trött.
Han är pigg.
Jättepigg.
Han är pigg hela tiden. (nästan)
Sover en timme men sen vill han vara igång igen.
En pigghet som han knappt kan styra över.
Han försöker men det är inte lätt.

Hela han lyser av en illmarig busighet.
Eller hur?




Vet du en sak?
Jo, när jag ser den där lilla illmariga busigheten så smälter jag.
Tröttheten blir som bortblåst och Shivas får sin vilja fram.
Vi busar för fullt.
Så mycket så Shivas blir trött.
Jättetrött.

Vad gör vi då?
Jo, sover en stund.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

hur är det vännen? har du varit på undersökningen nu? håller tummar och tår, det vet du

bamsigaste kramarna till dig vännen <3

2012-07-31 @ 11:53:56
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Jag kan tala om att min man och jag är jättetrötta också hela tiden, vi drar oss för att bestämma nåt eller åka iväg längre sträckor. Jag tror att det beror på att vädret är så upp och ner och det påverkar en redan skadad kropp. Jag gick faktiskt till läkare för några månader sen för att ta prover för jag trodde jag hade nåt allvarligt men alla prover var bra. Du kan ju gå och få kollat upp lite med provtagning för att känna dig lugn. Du har verkligen illustrerat tröttheten med passande bilder ;) Vilken kul bild på pigga Shiva ;)



Hoppas du snart känner dig bättre. Sköt om dig vännen

varm kram



2012-07-31 @ 17:00:03
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: åh vad skönt vännen att det inte var bröstcancer <3, mm, jag tror också att det kan vara vädret som gör dig trött, jag har också varit trött nu i juli månad, extremt trött

det är gott att vara tillbaka igen ska du veta

bamsekramar vännen <3

2012-08-01 @ 11:30:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: Döda Fallet



Där Döda Fallet skapades fanns fram till år 1796 ett av de mest storslagna vattenfallen i Sverige. Den väldiga Storforsen hade en fallhöjd på 35 meter och låg nedanför den tidigare Ragundasjön i Indalsälven. Forsen skapade stora problem med timmerflottning eftersom timret bröts i strömvirvlarna och skogsägarna förlorade sina pengar. Intresset från bönderna ovan forsen att få bättre fiske och mera brukbar mark gjorde att man ville sänka sjön.





Vildhussen



Darför fick Magnus Huss, senare kallad 'Vildhussen', ett uppdrag att göra något åt problemet. Han kom på idén att leda vattnet via en kanal förbi forsen. Vildhussens planer besannades alltför väl då vårfloden kom och vattnet steg så högt att det rann igenom grusbarriären. Den 6e juni 1796 inträffade den största kända naturkatastrofen i Sverige i historisk tid. På mindre än 4 timmar tömdes hela Ragundasjön på sitt vatten och 1000 miljoner kubikmeter vatten kastade sig mot havet.

det om döda fallet :) det är verkligen något sevärt, det var andra gången jag såg det, Maja hade aldrig sett det så det var därför vi åkte dit igen eftersom vi ändå var i närheten

jo, det kan vara så att Shivas ger sig på igelkotten, Sluggo beskyddar dem och nosar bara på dem och tror att de är "hans" men Nemo går till attack, så vi håller noga koll på honom, en bloggare skrev att igelkotten kan gå till attack mot hundar genom att först rulla ihop sig med sedan bita i hundens nos, och det vill vi ju inte

här är det rätt varmt idag även om inte solen skiner

hoppas du får en bra dag vännen <3

bamsekramar

2012-08-02 @ 11:17:10
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: