Humlan och ........

Nu blommar blåklockorna för fullt här hemma.




Självklart så finns det en som älskar att få lite nektar från dem.




Den har redan nektar på sina ben men den vill ha mer......




och mer........




....... och ännu mer.




Den vill ha så mycket så den håller på att trassla in sig fullständigt bland ståndarna och
pistillerna där inne i blåklockan. 




Men inte ger den sig för det.
Den vill ha ännu mer.
Att det ena benet knappt hänger med bryr den sig inte ett dugg om.  :))))))




Vart tar den då vägen efter att den varit bland alla blåklockor?

Inte till den här rosa pionvallmon för den har inte slagit ut än.




Men till den här bredvid som är utslagen tog den sig till.




Efter det så flög den till min favoritdahlia.




Ser du den lilla röda vallmon?




Den här alltså.




Du förstod att jag menade den här lilla lilla röda nera till höger va?  :)))))




Den har humlan inte varit och försökt få nektar ifrån men......



...... det skulle inte förvåna mig om den hade varit och nallat lite från den här innan
den var i blåklockorna, den rosa vallmon och min dahlia.


Faktiskt så tror jag den har besökt alla mina blommor.   :)))))




Undrans vart jag hittar den i morgon?


Kommentarer
Postat av: ansepanse

underbara bilder vännen :) jag blir helt förstummad

bamsekramar

2012-06-27 @ 13:26:10
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: