Fortsättning på......

Kommer du ihåg den där burken jag skrev om för ett tag sen.
Det om att ha en burk där man lagt pengar i för dem cigarettpaket man inte köpt.
Sen min fråga om vad man skulle göra om man haft en sådan.

Jag har haft en sådan burk.
Haft ja, men nu är den tom.

Precis som kontot är där jag haft mina pengar som jag tog istället för semesterdagar förra året.
Jag tänkte ha dem som semesterpengar i år när jag tar alla mina semesterdagar.

Hur kan det då redan vara tomt i burken och slut på semesterpengarna?

Jo, för jag köpte ju den här igår.



Linda hade ju sådan bestyr att välja skötväska till Isak och jag hade precis samma
beslutsångest igår innan jag bestämde mig för den här lilla skötväskan.

Lillen: - Vad ska du ha den till?
Jag: - Sköta om dem där "bestyren" med du vet.




Lillen: - Ska du gå där och hålla den i handen?
Jag: - Nej, man ska fästa den på det här.




Jag vet precis vad du tänker nu.
Lite mer måste väl pengarna ha räckt till.

Klart det skulle.
Det skulle kunna räcka till att köra och titta lite på........
titta lite på....
och känna på......
och kela med........







Den här lilla vita herdehunden heter Shiva och är nu 6 veckor.



Här är han med ett av sina syskon.




Här leker han med en snuttefilt som jag hade med mig.




Han var faktiskt så här mjuk som han ser att vara på den här bilden.
Till och med ännu mjukare.



Inte konstigt om min pengaburk blev tom va?

Semesterpengar?
Vem behöver det om man har en sådan här att se till.   :)))))


Visst ser han lite ledsen ut när vi lämnar honom för att köra hem igen.
Precis som han tittar på oss och säger:
- får jag inte följa med er hem idag?




Vet du vad Lillens försättning på sina frågor om den lilla väskan var?
Jo, det här.

- Kanske han kan bära väskan själv sen när han blir stor?


Lillen pratade lite med sin mamma igår och vet du vad hon sa?
Jo...
- Ni borde ha en hund. Jag tror det skulle vara bra för er.

Precis som många säger till mig.
- Man ser dig inte så ofta längre. Är det för att du inte har någon hund längre.
Du borde skaffa en igen för man är så van att se dig vara ute och gå med en.

Ja, det är nog så.
Jag och en hund på sidan är liksom jag.

Sen finns det ju andra som säger helt andra saker men det lyssnar jag inte på. 
Jag älskar djur och kan inte tänka mig ett liv utan men jag accepterar också de som känner
helt annorlunda.
Skönt att var och en kan och får välja själv. Eller hur?

Spara i burken?
Klart man kan fortsätta med det.
45:- +  45:- var och varannan dag kan bli lite semesterpengar i augusti.
Eller hur?
Eller sätta in dem på banken.
Ett hundkonto kanske?   :))))))

Kanske vi skulle ha en jättestor burk så vi kunde spara tillsammans Lillen och jag?
Varför har 2 burkar?   :))))))


Kommentarer
Postat av: wiper

Vilken liten fin väska för b-påsar ;) har aldrig sett nån sån förut. Jag har aldrig sett den hundrasen så vacker den är och ser verkligen mjuk och snäll ut. Jag får inget grepp om detta. Har ni köpt hund? Är så stressad så jag har nog missat nåt.



kramar

2012-04-02 @ 08:09:53
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

åh SÅ söt han är ♥ förstår att du är alldeles förälskad i den lille krabaten, men snart så, två veckor går fort och då så :)

vilken söt väska till bajspåsar, jag har inte sett sådana förut :)

jag är också en sådan där djurmänniska, skulle inte kunna tänka mig ett liv utan djur

bamsekramar vännen ♥

2012-04-02 @ 11:36:53
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: