Utslaget!

Den gula akleja lyckades jag fånga igår.



Jag satte på det stora objektivet så jag inte behövde krypa så nära den.
Så fort jag gör det så kommer Shivas nosande och så vill han också ha blommorna.

Nu vet han ju liksom inte vad jag fotar på när jag är en bit ifrån och så zoomar in.  :)))

Den blå aklejan vänder mig ryggen till........



..... men jag är inte den som nöjer mig med att fota den bakifrån så jag kryper genom
häcken för att få en bild på den från framifrån.



Ser nästan ut som om den har en liten luva på sig.  :)))))


Det här en någon slags löjtnantshjärta som jag köpt i år.
Vet inte vad den heter men den ska blomma hela sommaren till skillnad från den
vanliga men den blir inte så hög i och för sig.




Jag förstår inte varför man ibland inte kommer ihåg vad ens växter heter.
Den här vet du säkert vad den heter och visst är de fina när de blommar?
Annars känns det som om de tar väldigt mycket plats med sina blad i rabatten.




Först slog en vallmo ut, sen igår så var det 2 stycken och idag 3.
Undrans om det är 4 utslagna imorgon när jag vaknar? 

Eller så vissnar 2 och så är det bara 2 ändå.




Dagens citat!



Skönheten ligger i betraktarens öga.


Undrans vad Shivas betraktar här?
Eller vilar han bara ut efter dagens ihärdiga träning att gå fint, sitta, ligga mm mm





Kommentarer
Postat av: wiper

Så vackra blommor du har i din trägård och du har fotat dom så vackert. Jag gillar verkligen löjtnantshjärtan som känns lite nostalgi.



Bilden på Shiva är så läcker och fin. Hon är en fotogenique liten dam



Ha en jättefin fredag

kramar

2012-06-01 @ 10:06:29
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

så vackra blommor, jag har vanliga löjtnantshjärtan på flera ställen i trädgården och kan få dem att blomma två gånger per sommar men den där sorten du har verkar bra, jag menar om den blommar hela sommaren är det ju jättefint :)

du tar jättefina bilder och jag trodde du hade makrofunktion vilket jag ju har, jag vet inte något om 1:1 tyvärr

önskar dig också en superfin helg

bamsekramar <3

2012-06-01 @ 19:07:31
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: