Putsa putsa putsa!

Jag har fortfarande fullt upp med allt möjligt.
Slipa, måla och putsa i sovrummet.
Min fondtapet kommer inte den här veckan utan den är fördröjd en vecka till.  :((((
 
Men desto slätare blir ju väggarna för jag kan inte låta bli sandpappret. :))))
Men förhoppningsvis så blir alla de 3 väggarna som jag ska måla klara till helgen
så det bara är att tapetsera den 4:e sen när tapeten kommer.
 
Du ska veta att det blir väldigt vitt.
Jag ser det redan nu när jag målat en vägg.
Men det kommer att bli fint. Jag känner det på mig.
Har alltid haft mörka sovrum innan och har nästan mått illa bara att tänka ljust.
Sjukhuskänsla pga vis.
Men nu känner jag inte alls så.
Jag känner som jag skrev innan.
Romantik. Lugn. Harmoni.
Men det är väl bara för att jag ser framför mig fondväggen och så det andra
jag ska ha där inne.
Och vem vet, kanske det blir till och med en sänghimmel.  ;)
 
Gud vad jag tänker, men tänk om det inte alls blir som jag tänkt mig.
 
Jag får be till Gud att det blir det.
Eller vänta, jag ber Isak göra det istället.
Joakim la ut den här bilden på Isak idag på Facebook och skrev:
"Idag predikar påven på musikgatan"
 
 
Han är för go lille Isak och jag tror han kommer att be för sin mormor
när han predikat färdigt.
 
Dagens tänkvärda
 
 
Misstag kommer och går.
Förhoppningsvis lär vi oss något ut av dem.
 
Skulle nu mitt misstag vara att jag målar väggen vit och det inte alls blir
så som jag tänkt mig så är det ju faktiskt bara att måla igen med en helt
annan färg i så fall.
 
Du, det är inte bara väggarna som putsas.
Fönstrena med.
Usch, men man måste ju nu när julgardiner och stakar ska upp.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

usch för att sandpappra, tycker du inte det också? vi hade både skyddsglasögon och andningsskydd, jag svettades i floder tyckte jag och till sist såg jag nästan ingenting, mm, det är som du säger, blir det inte bra med allt det vita kan du ju bara måla över det i en annan färg, vad söt han är lille Isak :)
Sv: jag har allt tryckt på den där högtalarknappen av misstag jag också och sedan har jag liksom inte vågat trycka bort det av rädsla för att samtalet skulle brytas :D vad dumt det kan bli :)
visst är det vått överallt, usch ja, jag vill inte att det ska frysa på nu för då kommer det att vara superhalt överallt
önskar dig en fin dag - kramar vännen

2012-11-28 @ 10:55:41
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: