Blommor och blad!

Skogen är ju helt underbar nu när den lyser i rött och gult.
 
 
 
 

Att löven verkligen var så här härligt färggranna det kan till och med Sanna bevisa för hon fotade
hon med igår när vi var ute för att plocka lite löv.
 
 
 
Plocka löv?
Ja, vi skulle göra en krans och sätta på min ytterdörr.

Men.......
 
 
 
...... det blev några blommor också.
 
Sen måste man ju leka och tramsa lite när man är i skogen också.
Specillt Erica, det bara bubblar massa påhitt i henne hela tiden.  :))))
 


 
 

Här var det inget bus och trams för här ska hon skaka ner lite fina löv som vi kan plocka.
 
 
 
Sanna, ja hon var mer intresserad av att fota i svartvitt.  :))))
 
 
Det blev ingen krans till min ytterdörr utan en fin bukett istället.  :))))
 
 
 
Hade tänkt hinna med och leta svamp i helgen men massa annat kom emellan.
De här behövde jag inte leta efter för helt plötsligt så bara var de framför mig när jag var ute och gick.
Äta dem är inte så, men fota dem kan man göra.  :))))
 
 
 
Men nästa helg kanske, då kanske jag hinner ut i svampskogen en runda.
Om jag nu inte fortfarande då leker med min nya leksak.  :))))
 
 
Dagens tänkvärda
 
 
Sol varje dag ger en öken.
 
Så är det nog, men sen ger den inga svampar heller.
Jo, om det regnar lite också förstås.


Kommentarer
Postat av: wiper

Wow! säger jag bara vilka njutbara höstbilder. Har du virkat barnbarnets fina mössor? Hon är så fotogenique och fin. Sen har du tagit fotona i rätt sekund. Nu blev jag i lite bättre form. Vilken fin dekoration. Nu ser jag att det är två av dina barnbarn ;) jag börjar bli lite gammal och gaggig ;) tyvärr

Ha en fin dag
kramar

2012-10-01 @ 12:35:57
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

och ännu mer fina bilder :) dina fina barnbarn och alla höstlöven :) vilka fina mössor flickorna har
bamsekramen vännen <3

2012-10-04 @ 10:47:27
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: