Mindre!

Nu är det ju dags för trädgårdarbete igen.
 
Jag brukar ju öka mina rabatter varje år men så blir det inte i år.
Mina rabatter blir mindre och mindre.
 
Varför?
Jo, jag har en liten hund som vill vara där jag är och göra det jag gör.
Han vill gräva i rabatterna för jag rensar ju.
Han vill bita av grenar för jag klipper ju av en del.
 
Men det finns som tur väl är en skillnad mellan oss.
Han vill inte vara i solen.
Sen vill han sitta och titta på vad grannen gör.
 
Så idag har jag redat till min ena rabatt som han har totalförstört genom att på
i den för att komma dit han vill.
Nu har han fått en egen liten gång och så en plats i skuggan där han kan ligga.
 



 
Grannen: - Gången blir nog bra efter att han gått där fram och tillbaka så den blir platt och hård.
 
Ja, den blir nog det men nu är det ju som det är här.  :))))
 
Lillen: - Kolla här i tidningen, (Bauhaus) de har jättefin sten här. Vit, svart eller varför inte grå?
 
Så du, det kommer nog inte att vara någon upptrampad gång så väldigt länge.
 
Några växter gick att rädda och de har jag satt till höger och vänster men jag
lär nog få köpa några nya så det ser ut som om det är lika mycket växter som det varit innan.
Faktiskt är det rätt bra att Shivas har gjort så här för nu blir rensningen av rabatten mycket
lättare när jag kan sitta i gången och nå över hela.
 
Nu har jag som tur väl är några rabatter som Shivas inte är och går i och där har det
börja komma lite blommor.
 











Jag älskar den här tiden när jag kan vara ute och göra ordning och fixa lite nytt.
 
Det är mycket inom mig som händer just nu.
Smärtrehabiliteringen har gett mig ett annat tänkande.
Eller snarare har satt ett frö för grodd.
Jag har väl precis börjat gro men jag tror det här fröet kan växa till något bra.
Nu ska det bara tillsättas massar med näring också.
 
Men många blad och grenar ska utvecklas innan själva blomman kommer. :))))
 
 
Jag kan inte låta bli att visa några bilder som jag tog i helgen.
 
Han är så tuff lille Isak på den här bilden där han går som sin morfar och far med händerna i fickan.
 
 
Hoppas bara han inte tycker att den där vita saken blir tufft. 
 
 
Tulta runt på egen hand har också blivit jättetufft.
 
 
 
Men när man inte orkar vara tuff längre då är det skönt att sitta på sin fars skuldror.
 
 
 
Han är inte bara tuff den lille godingen.
Mallig är han också.  :))))
 
 
 
Shivas är varken tuff eller mallig.
Här är han bara fin när han sitter bland alla vitsippor som slagit ut nu i skogen.
 
 
 
Fast lite tuff kan han vara han med.
Eller kanske inte stor och tuff utan mera manligt stolt.  ;)
 
 
Men det är för att han känner som en "king of the forest"
 
Åh vad jag fick energi att blogga om massor nu.
Hoppas den inspirationen finns kvar i morgon för jag har många bilder som
jag skulle vilja lägga ut som jag tog i helgen.
Vill ju helst inte skriva förra helgen när jag lägger ut dem. :))))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

men vad mycket längre allt har kommit hos dig, här har påskliljebladen bara stuckit upp lite ur jorden, allt är väldigt sent i år, :) så där är Nemo, han krafsar fram rötter på buskar och träd, jag får alltid ta en runda och få ner jorden igen, han hjälper till att beskära buskar också, fast inte jag vill, och han vill alltid vara där jag är, rensar jag i rabatter ligger eller sitter han alldeles nära om han inte måste iväg och skälla på förbikörande traktorer, traktorer gillar han inte, eller någon som går förbi med en hund eller annat spännande :) men sedan kommer han alltid tillbaka
Sv: jag lovar att jag ska tala om hur det blir med ögat, pupillen är fortfarande lite för stor, det tar tydligen lång tid den här gången
jag kan nog göra den där energidrycken till mig om jag utesluter grädden, jag måste akta mig för fett
jag har inte glömt att jag ska skriva ett mail till dig, det är bara det att det har varit rätt mycket den här veckan, du kommer att få ett mail snart :)
bamsekramen fina vännen <3 <3

2013-04-26 @ 10:45:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: om det är just en sådan blomma du menar så är det scilla, den breder gärna ut sig och blir som en blå matta på våren, jättefint, men ser det mer ut som en minihyacint kan det vara pärlhyacint du menar, googla och se efter vilket som passar bäst in på dina blommor
önskar dig också en superfin helg vännen
bastaste kramarna till dig <3

2013-04-27 @ 10:54:33
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Vilket härligt inlägg. Jag trodde det var katter som förstörde rabatter ;) men nu fick jag tänka om. Härliga blombilder du tagit och Isak med pappa och morfar är ju sån häftig bild och han ser verkligen tuff ut.

Skönt att du verkar må lite bättre så jag förstår att rehab är lindrande. Här blir det bara lite växter och ev tomater på vår balkong som inte är nån höjdare.

Ha en skön söndag
kramar

2013-04-28 @ 08:56:22
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: