Julafton!

Idag är det Annandagjul.
Kan verkligen säga att det inte är som andra dagar för idag vaknade Shivas och jag vid halv 5.
Hur pigga som helst.
 
Vad är inte bättre då än att sitta med en kopp kaffe och blogga lite i lugn och ro.
 
Den som först plingade på dörren på julafton var Isak med sin mamma Linda och pappa Joakim.
Han satte sig framför granen för det är väl där man ska sitta om man ska få julklappar?
 


 
Innan jag fortsätter att skriva om julafton så vill jag be lite om ursäkt för gryniga bilder.
Min koncentration de sista dagarna har inte varit sådär bra så jag kände att jag inte skulle klara
att greja med manuella inställningar på kameran.
Det ångrar jag idag för bilderna blev väldigt gryniga bara för att jag hade den inställd på "smart"
och då skjuts ISO i höjden när det är halvskumt inne.
Men det man kan ju inte få allt. Inte ens av tomten. :)
 
Sen plingade det på dörren igen och så kom Erica och Sanna med sin mamma Lotties och
pappa Daniel.
Flickorna satte sig också vid granen tillsammans med Isak.
 
 
 
Min mamma kom hon också. Sarah och Mattias skulle komma lite senare.
 
Men innan tomten kommer så måste man ju äta godis och så mat förstås.
Nu har jag ett väldigt litet kök så det är lite svårt att få plats alla runt bordet.
Jag är inte glad för att dela vuxna och barn men de satt gärna framför TVn och åt lite julmat.
 


 
Efter lång väntan så plingade det äntligen på dörren.
Det var Sarah.
Barnen blev glada när de fick se Sarah men ännu gladare att hon kom med Tomten. :)))))
Erica och Sanna visade honom en bra plats att sitta på och de hölls sig tätt intill honom.
De var förstås inte alls rädda för tomten för de har har ju träffat tomtar många gånger och vet att
tomtar är sååååå snälla.
Erica hjälpte tomten att läsa och Sanna lämnade dem till den som paketen var till.
 
 
 
Isak var lite fegare och tittade mest på tomten med lite rädsla i blicken men ända med
en liten glimt av nyfikenhet.
 
 
 
Sanna och Erica funderar över vilken julklapp de ska ta och ge till tomten.
 
 
 
Deras mofar fick en för om Isak ser att han vågar ta en paket så kanske han med vågar. 
Hans morfar är nämligen lite feg han också.  :)))))
 
 
 
Isak satt på ett lite lagom avstånd från tomten.......
 
 
 
...... men det ser ut som om tänker att han skulle så gärna vilja gå fram ändå och hämta ett paket.
 
 
 
Och med pappa som stöd så vågade han det till slut.
 
 
 
Det var många julklappar för tomten att dela ut men till slut var det bara en kvar och den fick Sarah.
Tror han väntade med den till sist bara för att han vet att hon är den som är minst rädd för tomten. :)
 
När tomten delat ut den så skulle han gå och då kramade Erica och Sanna honom ........
 
 
 
...... Isak, ja han pussade sin pappa istället.
 
 
 
Men innan tomten gick så ville han berätta en sak för Isak.
 
 
 
Tomten: - Vet du Isak, du har din pappa Joakim här och Erica och Sanna har sin pappa Daniel här.
Men du ska veta att tomten är faktiskt far till ett barn här han med.
 
 ♥♡♥♥♡♥♥♡♥♥♡♥
 
 
Vad var det i paketen?
Ja det ska jag berätta.
I nästa inlägg. :)))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

härliga bilder att ha ändå, jag tog nästan inga alls, det är som du skriver, jag orkade inte riktigt, jag tycker så mycket om att ta bilder men då måste jag få hålla på och ge det tid
Sv: granen är fin :) det glömde jag nog säga förut :)
och hoppas att du får ork och tid att ta bilder på den
önskar dig en fin annandag
bamsekramar vännen <3

2013-12-26 @ 11:00:02
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: :) det tror jag också, Shivas ville ha din risgrynsgröt med skinka i :)
jo, den skulle passa ute till sommaren :)
ha det gott vännen min
kramen <3

2013-12-26 @ 15:10:33
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag kan då inte se att bilderna är gryniga utan jag bara njuter av all rörelse och glädje i dina bilder. Så skall en jul se ut. Isak har blivit så stor så man fattar ingenting. Det ser så snyggt och mysigt ut hos er också. Du har många förmågor.

kramar

2013-12-30 @ 10:37:12
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: