Shivas 1 år!

Idag blir Shivas 1 år.
Så i lördags hade jag haft honom i 10 månader.
 
Jag kommer så väl ihåg när jag träffade honom första gången.
Han var den som kom direkt fram till mig och jag var tvungen att lyfta
upp och krama om honom.
Jag kände direkt att han var min.
 
 
 
Första gången jag träffade Shivas så fick jag inte ta med honom hem.
Jag var tvungen att åka hem utan honom för han skulle bli 8 veckor först.
 
Men 2 veckor senare så låg han där på sin filt hemma i mitt vardagsrum.
 


 
Han sov mest hela första kvällen men lite lekte han med sina leksaker.
 


 
Han var jätteduktig första natten och vaknade bara någon gång för att kissa.
Ute.
Det var så härligt att få stiga upp första morgonen och ta med honom ut i trädgården.
 
 
 
Det här är vår allra första promenad i vår lilla skog som vi är i nästan varje dag.
Det är även mitt allra första kort på honom där i skogen.
 
 
 
Den här bilden där han står på stubben har jag älskat från första stund.
Det var också samma dag och vi skrattade så gott åt hans sätt att stå.
 
 
 
Varför skrattade vi åt det?
Jo, för det var precis som om han ville likna sin far.
Stå likadant som honom som han gör på det enda kort jag sett av Juan Skah of Dakota
 
 
 
Här ser man hur liten han var.
Vi mötte nämligen 3 flickor i skogen som ville hälsa på Shivas.
Trots att de sitter ner så når han inte upp i ansiktet.
Idag, ja då når han upp och slicka dem i ansiktet även om de står upp.  :)))
 
 
 
I skogen finns en stam som Shivas och jag brukar leka vid.
Jag tror det var han som fann det stället första gången han var i skogen.
 
 
 
 
 
På de här korten är Shivas 2 månader och det är slutet på april och du förstår säkert att jag tagit
massor med kort på honom.
Jag hoppar fram till han är 4 månader.
 
Här sitter han på framsidan och försöker vara en liten vakthund.
 
 
 
Redan här ser han ut som den hund han är.
Lurig och busig.
Den här minen påminner mig om min far.
Han hade också en lite lurig min ibland.
 
 
 
Midsommarfin
 
 
 
Tänk, bara 4 månader men redan en cool discjockey.  :)))))
 
 
 
6 månader och nu är han högre än barnen när de sitter ner.  :))))
 
 
 
7 månader och här börjar han bli en riktigt ståtlig ung hanhund.
Det är den här bilden jag har låtit tatuera på armen.
 
 
 
Sitter här och tittar på alla kort månad för månad och nu börjar det bli kaos i min hjärna.
Massor med bilder som jag vill ta med men jag tror jag stoppar här.
De flesta bilderna har du nog sett här på bloggen innan.  :))))
 
Men inte den här.
Här är han exakt 1 år.
Ja, för det här kortet är taget för 5 timmar sedan. 
 
Givetvis så är det vid vår älskade stam i skogen där vi har tagit så många kort
under våra 10 månader tillsammans.
 
 
 
Nu växer han inte mer på höjden lille Shivas.
Han ska nu bara muskla till sig och bli liksom lite mer maffig i kroppen.  :))))))
 
Sen är han en fullvuxen vit herdehund som jag hoppas jag får många många år tillsammans med.


Kommentarer
Postat av: wiper

Grattis till Shivas. Fattar inte att tiden gått så fort. Kul att få se bilder ända sen han var valp. Du har tagit så många fina bilder på honom och jag skrattade gott när jag såg bilden i fönstret med radion ;))

Den med barnbarnen och honom var obetalbart söt och gullig. Kul att få veta lite mer om honom, han verkar vara en fantastiskt fin och härlig hund.



Ha en fin onsdag
kramar

2013-02-20 @ 13:28:24
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

vilken härlig ettårstillbakablick, han är så fin din Shivas :) och du kommer att få många fina år tillsammans med honom
GRATTIS till din fine prins
Sv: jodå, blåbärsriset står fortfarande och är grönt, men jag tror nog inte att det blir några blåbär på det
hur går det med att jobba igen? du blir inte för trött eller får för mycket värk bara?
bamsekramar vännen <3

2013-02-21 @ 18:09:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag fick en utmärkelse av Lambergsfrua men jag har svårt för sånt men gjorde ett undantag och då måste jag skicka den vidare och gör det till dom två jag kännt längst på nätet som har blogg. Du är ju den jag kännt längst så jag skickar den vidare till dig. Du behöver inte ta dig an den om du inte känner för det.

Ha en skön lördag
kramar

2013-02-23 @ 10:02:03
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: