Glass!

Idag åkte jag iväg hemmifrån för första gången på över en vecka.
Jag har inte orkat, eller snarare velat ge mig iväg i fasa för att träffa någon
som vill prata.
Självklart har jag varit och handlat en snabbis och någon gång har
jag till och med frågat efter något i affären, men då ......
- Vad sa du?
 
Samma sak idag när jag var inne på Cheapy.
Jag: - Vad är det för skillnad på gips och fin betong?
Biträdet: - Vad sa du?
 
Men att åka hem till Linda och Isak kändes inte som  några problem.
Linda är van vid att jag pratar och sluddrar och Isak, ja han är glad
bara man säger något till honom och så le lite.
 
Så det gjorde jag idag.
Åkte till Linda och Isak.
Linda och jag åt en varsin semla och Isak fick en pinnglass.
Han blev nämligen 11 månader idag så det måste ju firas lite.
 
Visst är det härligt första gången man får se ett barn äta en glass själv?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Isak: - Nu är jag ren igen mormor.
 
 
 
Jag: - Nja, helt borta är inte glassen
Isak: - Det gör inget för jag tänkte jag kunde få en glass till.
 
Trodde han ja.
 
Fast man vet ju aldrig, han kanske fick en till när jag gått.
 
 
Idag var jag och tog bort stygnen.
Allra längst upp i en sjukhusbyggnad med en otrolig utsikt.
 
 
 
Nästa gång jag ska dit så ska jag ta med min kamera så jag inte behöver ta med mobilen.
Ja, för det blir en gång till jag ska dit.
Läkaren vill kolla upp det här igen.
Det har läkt fint men är inte helt läkt.
Sen har jag tappat känslen i tungspetsen.
 
Läkaren: - Kan hända att vi kom åt en nerv när vi opererade.
 
Han pratade lite om det här plus att jag har som en svullnad som gör
att jag har svårt att prata.
Jag ska äta mjukmat i 10 dagar till.
Äta penicillin i 8 dagar till.
Kanske jag måste vara tyst med i över en vecka till?
Nja, det blir nog svårt men jag drar mig för att säga något.
Lika bra det för jag orkar inte säga om allt om och om igen för att
det är svårt att få fram orden riktigt.
Det går om jag struntar i vissa bokstäver.
Men hur lätt är det?
 
Läkaren: - Men du, det har ju faktiskt bara gått knappt en vecka sen
operationen så det blir nog bra det här ska du se.
 
Precis så sa Lillen i morse innan jag åkte så det är nog så.
 
Lillen: - Jag ska till mamma ikväll och hon kommer nog att prata sönder mig.
Jag: - Äh, du har ju fått vara i tyshet med mig nu en vecka så det kan väl vara skönt.
Lillen: - Jag tycker det har varit skönt att inte behöva prata så mycket.
 
Tror jag det för munnen brukar gå i ett på mig.  :))))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

:) han kom i allafall på att han inte skulle hålla i glassen utan i pinnen :) vad söt han är
usch då, menar du att du kanske tappat känseln i tungspetsen för alltid? klantskallar sägen jag bara, vad arg jag blir över alla felbehandlingar
är du en "pladdermoster"? verkligen? J tillhör den alltför tysta typen, så självklart är det jag som fått stå för pratandet men jag har tröttnat :)
Sv: så nu fick jag dig att räkna lite :) vad bra
bamsekramar vännen <3

2013-01-25 @ 11:05:53
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: som tur är fäller Sluggo ingenting alls och Nemo fäller bara lite, jag borstar båda varje kväll så där är kanske därför det inte blir så mycket hår, tack för alla varma kramar och jag ger dig
varma kramar tillbaks och önskar dig en fin lördag <3

2013-01-26 @ 11:00:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: hahaha - slog mig i :) det finns som du säger ingen kroppsdel som heter låskolv :D
jag behöver väl inte förgro något nu när jag kommer att ha ett växthus till våren?? det borde väl gå jättefort inne i ett växthus? eller vad tror du?
ha en fin söndag och hoppas att det snar blir 40 graders skillnad :)
kramar <3

2013-01-27 @ 11:03:48
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Han är bara för härlig och fotogenique till tusen ;) Vilken fin bildsvit du tagit. Härligt att du kunde komma ut lite men inte lätt att prata när man är opererad i munnen.

vilken hisnande utsikt och snygga hus. Skönt att du fick bort stygnen.Du är precis som mig och kan inte ge sig till tåls ;) det tar sin tid att läka efter en operation. Jag har röda ärr efter min gallop fast det bara var titthål. Jag skulle också ha svårt att vara tyst ;))

Ha en fin söndag vännen
kramar

2013-01-27 @ 11:52:51
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: