Köplust - aktivitetslust!

När jag mår dåligt så mår jag dåligt för att jag mår dåligt.  :))))
 
Jag menar, när jag liksom blir så där låg och inte vill någonting så får jag
sådan ångest för att jag är sådan.
Jag ligger och tvingar mig till att tycka att jag är jättepigg och frisk och vill,
eller rättare sagt SKA gör massa saker.
 
Pang sa det häromdagen och jag flög ur sängen för jag fick massa lust
att åka och köpa saker som jag skulle använda för att göra saker.
 
Som finbetong.
Visst, jag gjorde saker.
 
 
Men jag kan ju inte säga att jag blev helnöjd.
Inte alls så fina som min dotter gjorde häromdagen.
Jag tryckte inte ner ljusen tillräckligt långt innan betongen stelnat sen kunde jag ha
gjort hålen lite större för alla värmeljus är ju inte lika stora.
Hade tänkt göra fler saker men lusten till det här bara försvann så nu har jag nästan
en hel säck, 20 kg betong som ligger i en hörna på golvet.  :))))
 
Min dotter, Sarah, ja hon som gjort fina ljushållare är väldigt duktig på att baka med.
Häromdagen fick hon ett garneringsset av sin svärmor.
Det såg så praktiskt ut så jag köpte ett sådant set jag med.
 
 
Nu ska här bakas!
Åkte och handlade jäst, mjöl, margarin, kokos, ja allt möjligt för att kunna baka
olika saker och så även baka sådant som man kan garnera ovanpå.
Tror du jag har bakat något?
Nej då.
 
Sen har jag tänkt länge på att köpa den sista talbok i en serie som jag lyssnat
på men det har inte blivit av. Den sista heter Den femte årstiden.
I fredags plockade jag fram de fyra jag har för jag tänkte sätta ut dem på en
loppissida som finns på Facebook.
Jag la dem fint i min bokhylla och då bestämde jag mig för att spara dem
för de har ett fint omslag och det är ju rätt kul om man har alla fem.
Jag åkte iväg några timmar med Linda för hon skulle köpa en barnvagn till Isak.
 
Jag satte Isak i den gröna vagnen för den tyckte jag var fin.
Isak tittade på den röda för jag tror han hade velat ha den.
Linda: - Jocke vill ha den blå.

 
Vem bestämmer i en familj?
Precis.
Mamman.
Så Isak fick en svart.  :)))))
 
 
 
Men jag måste erkänna, för trots att det är jättefint med färgade vagnar så
är nog en neutral färg som svart det bästa alternativet.
 
Isak brukar ha starkt färgade kläder ibland och är så fin i det.
Som den riktigt lysande gröna mössan.
Visst, då hade den gröna vagnen passat perfekt, men inte den blå.
Mössan hade inte lyst upp lika mycket.
Tänk om han hade haft en blå lysande overall, hur fint hade det varit
med den gröna vagnen?
Eller en gulgrön tröja och så sitta i den röda vagen?
Nja.
En svart är nog bäst om man ska tänka på det viset.
Ja, eller tänka på vad Linda har på sig också så det matchar till vagnen.  :))))
 
 
 
När jag kom hem så ska du veta att en härlig syn mötte mig.
Shivas hade haft det långtråkigt så han hade hittat lite saker som han kunde roa sig med.
Mina CD-talböcker.
Allt låg i en salig röra på golvet och kartongerna med de fina omslagen totalt söndertuggade.
Men skivorna var hela.
 
Jag är som jag är så jag bet ihop och plockade upp allt från golvet utan ett ljud.
Lotties: - Du kan väl sälja dem ändå och säga som det är.
 
Men jag skulle ju inte sälja dem längre.
Jag ville ju ha dem kvar för de fina omslagens skull.
Men men, vad gör man?
Jo, köper den 5 boken.
 
 
Min tanke var att snabbt lyssna på den och så gömma undan talskivorna så  jag
aldrig behöver tänka på dem mer.
 
Har jag lyssnat på den än?
Nej!
 
Isak har en förmåga att kladda ner sig när han äter.
Sist var det ju med glass.
Men i fredags var det dags igen.
Då åt han och Sanna en varsin gräddbulle.
Sanna, hon fick bara en liten kladd på näsan efter att ha ätit upp sin, men ......
 
 
 
Isak han njuter av att äta sin och ..........
 
 
 
...... bryr sig inte ett dugg om att han blir kladdig.
 
 
 
Igår var han här och åt middag för hans mamma och pappa skulle äta på restaurang.
Det var jättegott med morfars biffar så det blev till att bli  jättekladdig igen.
 
 
Men vad gör det att man blir kladdig?
I alla fall inte när man är duktig sen och hjälper sin mormor i tvättstugan.
 


 


 
Stå och titta på när tvätten snurrar runt där inne var jättespännande.
 
 
 
 

Han hade nog kunnat stå där hur länge som och bara titta.
 
Nu är det en ny vecka och så nya tankar på aktiviteter som jag vill göra.
Undrans om jag gör något?
Jag borde i alla fall lägga undan min pyttelilla kompaktkamera och bara ha
systemkameran istället.
En tanke jag haft länge.
Men jag är lat där med.
Det är så lätt att bara stoppa ner den lilla i mobilväskan, ja, för så liten är den och
så ner i jackfickan.
Den andra är lite större så den måste man hänga över axeln och krånga med varje gång.
 
Hur lat får man vara?
 
Dagens tänkvärda!
 
 
Hur man har det beror ofta på hur man tar det.
 
Jag får väl lära mig att det är helt naturligt att vara lite slö ibland.  :)))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag tycker att det är vackra saker du gjorde, attans att Shivas hade sönder omslagen, den svarta kärran är finast, det tycker jag också :)
lat får och ska man vara ibland, så det så :)
Sv: mm, det är så slaskigt och smutsigt ute nu :(
bamsekramar vännen

2013-01-28 @ 18:49:38
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: :) om den har varit där ett helt år tycker jag också att den kan få fortsätta att sitta där :)
tack snälla vännen <3
kramar <3

2013-01-29 @ 18:58:59
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Det du skrev längst upp stämmer på pricken på mig. Jag har ångest när jag mår dåligt och inte kan göra nåt och så helt plötsligt blir jag jättepigg och vill göra allt ;)) Det går så upp och ner.


Vilka snygga betongljushållare. Vad kreativ och duktig du är. Det är ju mycket roligare att göra själv. Jag har aldrig sett såna garneringsset förut, så praktiskt.

Det är verkligen inte lätt att välja vagn ner det finns så mycket att välja mellan. Dom är så fina numera också. Ja du dom kära husdjuren hittar på bus ;)

Vilka härliga bilder du tagit på barnbanen och det skall börjas i tid i tvättstugan ;) För mig känns det naturligt numera att vara lite slö ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

2013-01-30 @ 12:09:21
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: tack vännen, har du lagt ner jobb för min skull, genom att ta reda på om förkultivering, tack vad snäll du är, så nu har jag roligheter framför mig, ska bara ta och skaffa frön också
inget bra ordval från praktikanten, nej
kramar och en fin kväll till dig vännen <3

2013-01-30 @ 19:18:29
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: