Midsommar!

Varje sommar längtar jag efter att mina rosa pionvallmo ska slå ut.
Massor med knoppar har jag haft i år men ingen utslagen.
 
Men .......
 



 
..... på självaste midsommaraftons morgon så hade en slagit ut.
Det var helt underbart att komma ut och få se den lysa så fint rosa mitt i rabatten
Det var inte bara den rosa blomman som slagit ut.
En stor rosa luktpion hade också gjort det.
 



 
 
Jag känner nästan doften bara genom att titta på bilderna.  :)))))

Undrans om den lilla myran också känner doften där den går på sin pionklättringsupptäckt?
 
 
Rosor är ju en självklarhet i en trädgård.
Likaså hos mig.
Rosa.
Rosa gammeldags rosor som faktiskt luktar ljuvligare än pionen.
 



Den här rosa blomman vet jag inte vad den heter.
Men det är en stor planta med massor av sådana här rosa/lila bollar.



 
Borstnejikor har jag massor av i alla möjliga färger men givetvis några rosa också. :)))
 
 
 
Nu var det förstås inte bara 5 rosa blommor som blommade i min trädgård.
Nej där blommade fingerborgsblommor och lite annat också.
 
 
Under dagen så slog fler och fler vallmo ut och du ser att det inte bara är rosa rosa rosa.
Vit riddarsporre och blåklockorna är så fint ihop med det rosa.
 
 
 
Vädret var lite si och så midsommaraften.
Strålande solsken när jag steg upp tidigt men sen framåt förmiddagen så öppnade sig himlen
och regnet vräkte ner. Ja, dunder och brak också.
Men så framåt eftermiddagen så klarnade det upp igen.
Vi hade inte planerat något utan skulle ta dagen som den kom med matjesill och grillning.
Var faktiskt beredd på att i stort sett sitta inne, bara Lillen och jag.
Men allt ändrade sig.
Vi gick bort till grannen för de satt ute.
Många tänkte likadant och så helt plötsligt så var vi ett helt gäng grannar i en hög.
 
Höjdpunkten på midsommarafton var senare på kvällen.
Då kom ........
 


..... några tjejer med hästar.
 
 
Och hur finklädd man än är så vill man ju förstås kela med hästarna.  :))))
 


 
 
 
Jag tror att vad de flesta tyckte var allra bäst med att de kom sådär till gården var nog att den
som ville fick rida på dem.
 
Man riktigt ser hur glädjen lyser om min granne K när han sitter där på hästen.
 
 
 
Du ska veta att det lös om mig också när jag red.
Det var helt underbart. Jag har bara suttit på en häst en gång i mitt liv och det var 35 år sen.
Jag bad Lillen ta lite kort men det blev inte så bra för han glömde blixtra i mörkret.
Men här ser man mig sist i karavanen i alla fall.
 
 

Tror du inte att det är jag?
Kolla här så får du se att det är jag.  :))))))
 
 
 
Igår, midsommardagen var vädret lite si och så igen.
Vi tog den lugnt men grillade lite på kvällen.
Vi njöt av alla blommorna på framsidan.
För du, där är också massa blommor som slagit ut.
Men det visar jag i nästa inlägg för nu ska vi köra till en klart mycket större trädgård.
Ett naturum som är känt för sin park, växter och insekter.
 
Jag hoppas jag får se lite mer än bara myror bland blommorna.
Nu har jag i och för sig mycket insekter här också.
 
Som den här lilla blyga.
 
 
 
Tur inte alla var det.  :))))))
 






 
 
Dagens tänkvärda!
 
 
Lyckan kommer till den som skrattar.
 
Vad bra för det har blivit många härliga skratt den här helgen.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilken härlig midsommarhelg :) och skratt kan man inte få för mycket av, här har vi väl inte skrattat så mycket men vi har ändå roat oss på bästa sätt själva
underbara bilder, precis som det brukar :)
kom in till mig idag så får du se vem som fyller år här hos oss idag :)
bamsekramen vännen <3

2013-06-24 @ 12:10:31
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: Sluggo tackar så mycket för födelsedagskramarna :)
hoppas att du får en fin dag vännen
bamsekramen <3

2013-06-25 @ 10:47:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Så vackra dina blommor är, du har verkligen gröna fingrar. Vilka häftiga makrobilder på slutet med myrorna. Jag gillar också att ta makro men jag har inte råkat på såna blommor än men min kamera kan ta ganska bra makrobilder men inte som din. Jättefina hästbilder också. Du har längre hår ser jag. Jag kunde sätta upp mitt i hästsvans också men så gick jag till frissan för att klippa mig och tog för mycket :( men det växer ju ut

Ha en skön kväll
kram

2013-06-26 @ 16:56:09
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: jo, det är meningen att man ska kunna använda det till inomhusväxterna också :) jag ska i allafall testa, att det luktar illa gör inte så mycket eftersom jag har det stående ute, en bra bit från huset
ha det bäst vännen
bamsekramen <3

2013-06-26 @ 18:20:18
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: såg först inte att du skrivit två kommentarer :) innan vi hade fått hit mördarsniglarna var jag jättenoga, fick jag växter någonstans ifrån sköljde jag väldigt noga av rötterna från all jord innan jag plockade ner dem i jorden här, men nu gör det banne mig ingenting, ledsamt är det
kramen och en fin kväll till dig vännen <3

2013-06-26 @ 19:00:39
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: kommer bara inom och önskar dig en fin helg
bamsekramar vännen <3

2013-06-29 @ 18:23:15
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: