Studenten!

Igår tog min systerdotter Hanna studenten.
Alla som går ut här i stan går nerför "trappan" klass för klass.
Sen ska alla krama om sina klasskamrater och därefter åka någon bil
eller på ett flak eller något att tillsammans runt stan.
Jag var inte inne i stan och tittade på det utan jag väntade tills de kom hem istället.
Vi var några stycken som gjorde det.
 
Som mina 3 svärsöner ........
 
 
 
..... och mina 3 döttrar.
 
 
 
Mina 3 barnbarn var ute och tog en liten promenad för de hade lite svårt att vara still under
tiden som vi väntade.
 
 
 
Man ska ju ha solen i ansiktet när man tar kort på människor.
Man?
Inte jag, jag ska inte ha solen i ögonen utan de man fotar ska ha det.
Alltså fick jag flytta dem till killarnas plats.
Det är bara det att Linda missuppfattade det fel för hon trodde jag menade håret i ögonen.  :))))
 
 
 
Sen kom äntligen Hanna efter en lång väntan.
Tur hade jag att bilen hade solen i fronten.  ;)
 
 
 
Om man nu ska komma i en jänkare, nercabbad och så studentklädd så måste man ju förstås......
 
 
 
Vilken tur att det var så fint väder igår så vi kunde sitta tillsammans allihopa.
Hade studenten varit idag så hade vi inte kunnat det.
Jo, om vi trängt ihop oss jättemycket runt ett köksbord inne.
 
 
 
Här var det dukat lika för alla.
Till och med lilla Isak fick dukat med tallrik och GLAS som oss.
 
 
 
Undrans vad Hanna drömmer om?

 
Kanske vart hon ska hänga bilden som hon fick av mig som jag tog på hennes studentbal?
 
 
 
Eller drömmer om framtiden och kärleken?
 
 
 
Vad hon än drömmer om så drömmer hon inte samma som mig just nu.
Jag sitter och drömmer mig bort om att plasten från blombuketten inte varit där den var.
 
Hon fyller liksom år om några veckor och jag hade ju kunnat............
 
Stora längtar till skolan är slut och med förhoppning om lite ledighet innan allvaret börjar.
De lite mindre de längtar bara efter ett härligt sommarlov innan nästa skolår ska börja.
 
 
 
Snart har jag semester.
Det är något att drömma och längta efter det med.  :))))))
 
Kanske jag då få se massor med sol eller så kommer jag få se massa regndroppar
som jag gjorde idag.
 



 
 
Vem vet? Skönt ska det bli vilket som.
Men det är 5 veckor kvar tills dess så än hinner vädret ändra sig många gånger.
 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad härligt att vädret var vackert, här regnade det igår och det regnar även idag :(
ja, vad längtar jag efter, kanske en dag när jag fått sova ut ordentligt så att jag känner mig utsövd, en dag helt utan krämpor och att slippa tänka på diabetesen, en enda dag, kan jag inte få det??
underbara bilder vännen
ha det gott
bamsekramar <3

2013-06-14 @ 11:24:25
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: hej, vännen, du må tro vad jag fick skrolla och leta efter vem som skrev kommentaren, du hade blivit anonym men jag kunde ju leta på numret, men det tog tid :)
tack vad du är snäll :) mamma ska på efterkontroll 9 juli och sedan hoppas vi att hon snart får ta det andra ögat också, tråkigt med din pappa
önskar dig allt gott och en trevlig midsommar till dig
bamsekramen vännen

2013-06-19 @ 18:34:08
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Grattis i efterskott till Hanna. Vilka fina bilder du tagit.Vad fina presenter hon fick och vad hon och killen ser snygga ut ihop. Sen har du ju så fina barn och barnbarn också.

Dina regndroppsbilder är ju rena rama konstverken, jag njöt av att vila mina ögon på dom. Vad härligt att vädret var så bra så ni kunde sitta ute. Vad många ni var. Jag fattar inte vart tiden tar vägen för Isak som nyss var baby har blivit så stor. Vilken läcker bil hon fick åka i.

Ha en skön midsommar med din familj

stor kram

2013-06-20 @ 19:10:15
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: en del stenar jag hittar är stora och de har J fått forsla hem :)
här regnar det nu :(
bamsekramar vännen

2013-06-22 @ 10:47:02
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: