Ekebacken!

Den här årstiden är nog den bästa av alla.
Så som det är just nu skulle jag vilja att det är jämt.
Träden är så där härligt ljusgröna i olika nyanser.
Nygrönt så att säga.  :))))
 
Vid den här tiden så är det så mysigt att strosa runt i Ekebacken.
Ett naturreservat bara en liten bit från mitt.
Där finns massor av ekar.
Ekarna är allt från årsgamla till flera hundra år.
Ja, en del till och med så gamla så de är helt döda.
Alla de gamla ekarna som trillat får ligga kvar så ekoxarna som är
kända där uppe kan leva och fortplanta sig.
Du vet väl att ekoxen är Blekinges landskapsdjur?
 
Givetvis hade jag kameran med mig när jag var där igår.
Det enda som saknades var en blå himmel.
 
Nu är det här inte 2 ekar men ett träd som är några år och så
en ek som är flera hundra år gammalt.
 


 
Om bilden innan var litet och stort så blir de här:
Levande och död.
 
 
 
 
 
En blommande ek?
Nejdå, bara ett träd i ett träd. (äppelträd)
 
 
 
Vågrätt och lodrätt.
 
 
 
Framför och bakom.
 
 
 
En, ja och så flera.  :))))
 
 
 
Fler får.
 
 
 
 
 
Till den här vet jag inte vad jag ska skriva.
Hm.
Sten som vas.
 
 
 
Positivt tänkande!
 
 
Jag är precis som JAG ska vara.
 
 
Dit har jag kommit snart i mitt tänkande.
I alla fall att jag ska acceptera att jag är den jag är och vara den jag vill vara.
I den mån jag kan.


Kommentarer
Postat av: wiper

Så fint det är i Ekebacken. Träden ser ut som skulpturer. Är det i närheten av där du bor?. Häftig bild du fick på fåren.

Jag jobbar med mig själv också för att må så bra som möjligt och att förstå att man duger.

Ha en fin dag kära du
kramar

2013-05-23 @ 09:50:59
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Nick

En ek växer i 300 år
En ek lever i 300 år
En ek dör i 300 år
Inte så illa trots allt... :)// Kram N

2013-05-24 @ 09:21:37
Postat av: ansepanse

ekar är vackra och magnifika, i vår trädgård har vi ett flertal och en den är stoooora
Sv: går det inte att leta efter fågelläten på nätet? du måste ju få reda på hur svalor låter, jag kan ju säga att de har ett alldeles eget ljud och det tar man inte miste på, vad härligt med näktergalar, det har jag aldrig fått uppleva
tack vännen för styrkekramarna, vissa dagar är det extra svårt vet du
en fin morsdag till dig också
kramar

2013-05-26 @ 10:41:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jo, det skulle jag också gjort, fast jag kommer ju inte att........
bamsigaste kramarna vännen <3

2013-05-26 @ 11:13:29
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: