Pysseltid!

Trodde jag skulle bli färdig med min stjärnljusstake idag.
Men inte.
Det tar mycket längre tid än jag trodde.
Eftersom jag måste snurra på den och limma dit gruset på en bit i taget så
lär det nog ta några dagar.
Det ser inte mycket ut för världen just nu och jag är lite skeptiskt.
Det svarta ska vara nere mellan stjärnuddarna och sen ska det dit vit glänsande
sand där det nu är tomt på stenar.
 
Ser jättekonstigt ut va?
 
 
 
Tycker jag med just nu men det tyckte jag om min handdukskruka också.
Men nu när den står på min hylla med en växt i så ser den faktiskt inte så tokig ut.
 


 
Hihi, du ser att min lilla säck står där med.
 
Jag tänker ha den här hyllan som min egen med mina egna små hemmagjorda saker på.
Och helst i vitt.
 
Den här tyckte jag också att den inte blev bra men när man ser den på håll och med ett ljus tänt
så är den rätt läcker den med.
 
 
 
Oj, dammet under TVn var kanske inte så fint. :))))
 
 

Ja, som att försöka få en bra bild på mina ljusstakar som jag sprayat granitfärgat.
 
 
 
Men till slut kommer jag nog att lyckas med det.
Gäller nog att försöka fota när det varken är för ljust eller för mörkt.
 
Det är ju så med allt.
Ibland är det bra och ibland är det dåligt.
Fast man vet ju att hur mörkt det än kan se ut så finns ljuset där i bakgrunden.
 
 
 
Nu ska jag se om några rader har torkat så jag kan limma vidare.
 
 
Dagens sanning!
 

Att le mot någon annan är helt gratis.
 
Det har jag försökt göra hela dagen.
Eller inte försökt utan verkligen gjort det mot alla jag mött.
Måste ju utnyttja det som är gratis för pyssel är inte billigt.
 
Men snart är det färdigpysslat för om några veckor vill jag inte sitta vid köksbordet längre.
Jag vill ju inte förstöra mitt nya bord som kommer då.
 
 
Kunde ha hämtat det för en vecka sedan men jag vill vänta.
Vänta tills advent så jag kan lägga på röda dukar och röda dynor.
Ja och så lite hemmapyssel med röda tomtar på förstås.
Nja, det blir nog grå/svart/vita tomtar med bara lite lite rött på. :))))))
 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

åh vad mycket vackert du tillverkar :) förstår att det är roligt att hålla på med sådant, ljuvlig bild på "ljuset" i naturen
men du det finns något annat som är gratis också, inte bara damm, titta in hos mig idag så får du se mitt fönster :) jag skulle ju bara visa nattfjärilen och fick sedan se när jag förde över bilden att fönstret är jättesmutsigt
önskar dig en fin dag, här regnar det idag igen, jag vill ju kunna gå ut med kameran lite, men, men
kramen vännen <3 <3

2013-11-01 @ 10:47:02
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

den lampan köpte vi för rätt många år sedan, det var i en lampaffär som heter Lamphuset och där köpte jag även den där ugglelampan som du kanske kommer ihåg
jag skulle heller inte tvättat fönstret om en spindel byggt ett bo där :) då hade det hellre fått vara smutsigt
:) fast jag skulle nog vilja ha ett sådant där makroobjektiv ändå :) du och jag kanske kan köpa sådana samtidigt och så börjar vi ta bilder av allt som vi inte ens ser :)
jag tycker absolut att du ska ringa läkaren och få tid till mammografi, det låter inte bra, nu blev även jag orolig för din skull vännen <3 du måste vara rädd om dig, lova! <3
önskar dig också en fin helg
kramen vännen <3

2013-11-01 @ 18:54:13
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Eivor

Snyggt. Mycket snyggt. Sådant där som man önskar man kunde göra.
Hittade dig hos ansepanse och tog en liten promenad hit.

Ha en trevlig helg

2013-11-01 @ 22:48:16
URL: http://ullsag.bloggo.nu
Postat av: wiper

Så kreativ och duktig du är. Dom blev ju toppenfina och vad roligt att ha tillverkat dom själv. Vilken snygg köksgrupp du beställt, så fräsch. Jättefina bilder på sakerna

Ha en skön lördag
kramar

2013-11-02 @ 12:17:24
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: