2-årsdag!

Igår fyllde Isak 2 år.
 
 
 
Av oss fick han ett stort paket.
Han började riva bort pappret i mitten på paketet.
Undrans om han redan där kunde veta vad som var i?
 
 
 
Jag tror inte det för han ser lite snopen ut när han börjar se vad det liknar.
 
 
 
Du vet vad det är va?
Precis
En rittavla.
Ungefär en sådan som han tyckte var så rolig att rita på när han var ock klippte sig.
 
 
 
Men den måste skruvas ihop innan Isak kan rita på den.
 
 
 
Hans mamma och pappa gör det och under tiden leker Isak med en påse som var i samma paket.
Det är nämligen så att på baksidan av griffeltavlan så är det en sådan där vit tavla som man också
kan rita på men som också kan användas att sätta upp magnterpå.t
Det är det som det är i påsen. Bokstäver i magnet.
Men hur ska han kunna leka med dem om inte tavlan är klar?
 
Isak vet.
 
Joakim: - Isak, om du inte vill hjälpa till utan leka under tiden så måste pappa få en puss först.
 
 
 
Klart Isak ger sin pappa en puss men sen sätter han fart med det han tänkte göra.
 
 
 
Visst är han smart?
Väldigt smart för han skrev ett ord med både en bokstav och en siffra.  :)))))
 
 
 
Det tog sin tid att få ihop den där tavlan.
Isak visade vad han fått av mamma och pappa.
 
En sak som han var jätteglad över.
Det är bara det att han måste växa lite lite till.
 
 
 
Till slut var hans tavla klar och han kunde börja rita.
 
 
 
Min väninna Susanne kom och gratulerade Isak.
En av presenterna innehöll den här.
 
Susanne: - Den påminner mig om dig Isak. Alltid glad.
 
 
 
Isak var nog jättenöjd med sin födelsedag för han skrattade och lekte med sina saker hela tiden.
 
Ja, han lekte mycket med Sarah också.
Med Sarah och en ballong. :))))
 
 
 
Men bäst av allt var nog när han fick glass och kakor. Kladdkaka.
Helt rätt namn på en sådan kaka, för kladdig, ja det blir man.  :))))
 
 
 
Linda var glad över att Isak tyckte om sin födelsedag och verkade nöjd med den.
 
 
 
 
Det var varmt att leka och fika så till slut .......
 
 
 

...... tog han av sig skjortan för nu tyckte han att det fick vara nog med att vara ordentlig.
 
 
 
Nu skulle här lekas och vara precis lika tuff som de stora grabbarna är. :))))))
 
 
 
Var jag nöjd?
Ja, fast jag tog alldeles för många bilder förstås.
Men annars var jag lika glad som Isak.
Glad för att han tyckte om sin present jag köpt och så den goda fikan.
 
Ja, du ser här vad glada vi är över att det är födelsedagskalas.
 
 
 
Du, jag glömde ju en bild.
Klart jag tog en bild när Isak skulle blåsa ut ljuset på sin egen lilla tårta.
 
 
 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilken härlig kille han är, Isak och redan stora killen ju med sina två år :)
GRATTIS till honom i efterskott
Sv: idag känns det inte alls som vår, grått och lite kyligt, bara + 5 grader, men våren den kommer, jag menar den varma sköna med soliga dagar
kramar vännen <3

2014-02-26 @ 11:30:37
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: nej, faktiskt inte, men jag ska ta tag i det alldeles nu snart :) ska skaffa mig sålådor först bara :)
här skiner solen idag :) härligt
hoppas att du får lika fint väder
kramar vännen <3

2014-02-27 @ 10:34:49
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Grattis i efterskott till en charmig liten kille som även är fotogenique till tusen. vilka fina och bra presenter han fick och vad gott att äta. Han har ju såna fina och kärleksfulla föräldrar också. Det känns så harmoniskt att kolla på bilderna. Bilden där han är lite kladdig är ju en höjdare och så rörande ;)

Förstår att ni hade det kul

Ha en skön söndag
kramar

2014-03-02 @ 10:17:38
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: