Handarbete!

Jag har inte kunnat virka mer vare sig på babyfilten eller på den där konstiga saken.
Virkningen har jag gjort så att jag fått värk i axeln och så upp mot nacken.
Fattar inte varför virkning har den förmågan när det är så roligt.
Tror det är för att man sitter närmare med båda händerna så axlarna spänns och så en
kortare rörelse än med stickning.
Vad gör man då när man nu vill handarbeta?
Jo, stickar förstås.
 
Var och köpte garn igår till det.
 
 
Ett mjukt fint garn av ekologisk bomull blandat med mjuk merinoull.
 
Ska sticka den babykoftan som är på bilden.
Du vet en sådan som jag stickade till Isak.
 


 
Visst är han lite lik pojken som är på mönstret. :))))
 
Jag har kommit en liten bit på koftan.
 
 
Den här blir beige och inte grå.
Tror det blir fint det med.
 
Jag vaknade tidigt i morse och blev extra glad när jag fick se den här visa sig.
 


 
Faktiskt så steg den upp på himlen och lyste ett tag på en klarblå himmel.
Då bestämde Marie och jag att vi skulle ut och fota lite fåglar i Ekebacken.
 
Hm!
De enda fåglarna jag lyckades fota var de här kråkorna.
 
 
 
Först trodde jag inte jag skulle klara att vara där över huvudtaget.
De här blommar nämlligen nu och jag är allergisk mot dem.
 
 
 
Ska jag vara ärlig så glömde jag faktiskt bort allt vad allergi var när jag fick se den här hoppa
omkring i ett träd.
 
 
 
 
Men fånga den i en fin bild där solen lyser på den lyckades jag inte med.
Det gör faktiskt ingenting för nu har något att spana efter nästa gång jag går upp i Ekebacken
med kameran.
 
 

Skatboet i trädet precis utanför mitt blir större och större och det är så kul att sitta i köksfönstret
och se dem flyga dit med grenar och kvistar.
 
Men idag var det ingen rolig syn som visade när jag satt och tittade.
Inte först i alla fall.
En katt hade hoppat upp i trädet och var nyfiken på boet.
 
 
 
Den satt först i en gren men sen hoppade den över till den grenen där boet är.
Skatan skrek som en galning och följde efter den ilsket.
 
 
 
När den började nosa på själva boet ja då blev det liv i luckan där ute.
 
 
 
Skatorna började hacka på katten och den backade ganska snabbt bort från boet.
 
 
Efter den här attacke så flög katten ner på marken och i ett jehu bort från gården.
 
 
 
Jag tror inte katten går dit igen så nu kan de fortsätta sitt byggande i lugn och ro.
Ja, om det inte kommer någon annan katt och kollar läget förstås.
Men nu kan jag vara lugnt för nu vet jag att de har kapacitet att hålla katter borta.
 
 
Dagens tänkvärda!
 
 
 
Varje dag är en gåva.
 
 
På tal om gåva.
Snart fyller jag år.
Jämt.
Hur man nu kan säga det.
Hur ojämt som helst.
Den första siffran kan man inte dela över huvudtaget.
Jo, men då blir det ju ett kommatecken med i talet.
Den sista siffran, ja den är ju ingenting så den kan man heller inte kalla jämn.
 
Men vad gör det om det är jämt eller inte.
Tydligen så måste man fira den dagen.
 
Om man nu måste önska sig något så skulle jag önska en speciell sak.
En dag hundledig.
En dagstur längs med Skånekusten eller till Småland underbara natur.
Lite fickpengar till bensin och så fika och mat till Lillen och mig på någon restaurang.
Jag har nämligen semester i 2 veckor och mitt i det fyller jag år.
Vädret, ja det brukar också vara fint den tiden.
Vad är inte bättre då än att kunna åka iväg en heldag till dem ställena vi varit innan men
i lugn och ro kunna stanna, titta och fota på allt möjligt utan att Shivas kanske inte kan vara
med överallt.
 
Det är väl ingen konstig present att önska sig?
Eller?
 
Fast det är klart, jag kan ju önska mig en Thailandresa. :))))))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint du stickat till Isak och vilken tur barn och barnbarn har som har en sån pysslig mormor. Det är inte lätt när kroppen strejkar.

Fina bilder du tagit, härligt att fånga både katt och ekorre i trät. Det var bra önskemål för då får man upplevelser. Om man ändå fyllde såna jämna år för i min ålder tycker man det är ungt ;)Tiden går så fort.

Kommer ni till Småland så ring oss så vi kan träffas. Vi åker ju bort ibland och nästa lördag åker vi till mamma.

Ha en skön måndag
kramar

2014-02-24 @ 12:06:40
Postat av: wiper

Det är jag Malin som glömde fylla i mina uppgifter så jag blev anonym ;)

2014-02-24 @ 12:07:17
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

den katten klättrar nog inte upp i det trädet mer, var så säker :)
nej, det är inte för mycket att önska sig som present :) så det blir sådant jämt du fyller :)
jag vet ju inte vilken dag det blir så jag tänker gratulera dig redan nu :)
STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG vännen <3
kramar

2014-02-26 @ 11:28:36
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: