Mormorsrutor!

Jag skrev ju att jag skulle göra lite olika mormorsrutor eftersom jag inte kunde välja.
 
De här 2 började jag med.
 
 
 
Sen la jag till en tredje och tänkte mig att göra sådana i olika färger och så nallar och blommor i
matchande färger.
 
 
 
Hade bara lite garn så jag åkte in till stan för att köpa mer.
Då såg jag att de hade smånystan i massa fina färger så det köpte jag ett gäng.
Tänkte jag kunde blanda in massor med färger från vitt till rött och till och med orange.
Alla färger man kan tänka sig.  :)))))
 
Så här såg det ut i soffan igår när jag satt där med virkningen bland små och stora nystan.
 
 
 
Men du, när jag väl börjat så blev det helt annat än jag tänkt mig.
Jag fastnade nämligen för de här färgerna.
Nu är det 3 helt nya rutor och jag tror inte det blir fint att blanda in nallen i dem.
 
 
 
Just nu känns det som om jag håller mig til de här men ändrar färgerna lite i olika ordning på rutorna.
Ja, än så länge tror jag det i alla fall. :))))
Men jag tror inte blir en filt för då blir det ganska många smånystan jag får köpa.
Har skrivit till Järbo och hört om det finns större men jag tror inte det.
Jag gör nog bara ett kuddfodral i så fall och sen köper jag annat garn i liknande färger som finns i
stora nystan så jag kan göra en filt i ungefär samma färgtema.
 
Nu är alla mina döttrar på gång att virka.
Det har liksom smittat av sig.
Men Isak, han virkar inte. Han cyklar istället.
 
 
 
Nu sitter jag förtås inte med virkningen hela tiden även om det är ganska mycket.
Jag har ju Shivas och han vill ju ut och leka i skogen så det måste han få göra.
Idag när han som vanligt ville ut och busa med sin boll i skogen så tog jag bara min lilla
kamera med mig.
Synd, för när jag var där så hade ganska många vitsippor slagit ut.
Men Shivas var glad att jag bara hade den för då tar jag bara något enstaka kort och så
leker vidare med honom istället.
 
 
 
Nu skulle jag vilja sitta och virka en ruta till men det går inte.
Inte på kvällen.
Jag har nämligen ingen bra lampa som lyser upp bra så jag ser.
Fast det är ju rätt bra egentligen för då får jag automatiskt en vila från virkandet.
För mig är det absolut inte bra att virka men jag kan inte låta bli.
Det är ju såååååå roligt.
 
 
Höjden av kommunikation!

Jag vet att du tror att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa,
men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

åh vad vackert det där du virkat är :) du är duktig med virknålen och med att sätta ihop färger
det gör Isak rätt i, låt "fruntimren" virka, det är roligare att cykla :)
Sv: nej, jag sa till J att jag väntar lite med objektiven, jag fick rådet av en bloggare att testa och testa med det jag har, sedan kan jag ju förstås skaffa något och det kommer jag att göra också
önskar dig en fin dag
kramar vännen <3

2014-03-24 @ 11:44:54
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag är verkligen imponerad av din virkning det är så snyggt. Gillar dina färgkombinationer också. Tur att jag inte har några barnbarn för jag skulle inte kunna göra nåt sånt fint. Min sons tjejkompis skall snart få barn men jag har köpt både mössa sockar och lite annat och det blir ju inte lika roligt.

Vad roligt att dina döttrar fått den gåvan också för jag anser att det är ett konsthantverk

Så fin bild på Isak tiden går så fort för jag tyckte han nyss var en baby

Ha nu en skön tisdag
kramar

2014-03-25 @ 09:33:42
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Olivia

Hej!
Finns det chans att jag kan gå beskrivningen till hur man gör mormorsrutan med nallen och blomman? :)

Tack på förhand

2015-07-04 @ 15:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: