Semester!

I hela 2 veckor nu är jag ledig från jobbet.
Nu gäller det bara att det är fint väder också.
Men inte varje dag.
Någon dag vill jag ha mulet och regnigt så jag kan njuta av att vara inne och virka lite.  :))))
 
I helgen var det fint väder.
Så fint så till och med en fjäril kom och hälsade på i min trädgård när vi höll på där ute.
 
 
 
 
 
På lördagskvällen kom mitt barnbarn Erica och skulle sova över här.
Vi steg upp tidigt på söndagsmorgonen för hon ville följa med mig på min tidiga söndagsrunda
jag brukar ta med Shivas.
Hon ville också se när solen steg upp över ån.
Hon stod länge och tittade över ån och jag verkligen såg på henne hur mysigt hon tyckte det var.
 









Vi gick hem och åt en tidig frukost men sen åkte vi iväg till andra sidan ån.
Erica ville nämligen se den sidan där solen gått upp.  :)))))






















De 3 gravstenarna som står där nere vid vattnet tyckte Erica var spännande.
En stor del av området är naturreservat för där finns gamla ruiner av byggnader och så gravstenar
lite överallt,
 


Men mest lekte hon och busade med Shivas.
Ja, och så kelade med förstås.



Vi tog inget att dricka med oss sorgligt nog för man blev törstig av att gå i 2 timmar och i värmen.
Shivas, ja han löste sin törst hur lätt som helst.
 



Idag var det fint väder igen och jag hade tänkt gå en lång runda längs med ån fast åt ett annat håll.
Men det blev inte så långt.
Vaknade med en enorm värk i nacke och axlar så det blev inte så långt jag gick för jag kunde inte
bära på massa fika till honom och mig som jag tänkt.
Men där vi var Shivas och jag var hur fint som helst.
Där kunde han leka och springa fritt och jag kunde stå still och titta på allt runt omkring.
 












 



Jag: - Shivas, kom nu så åker vi hem för nu börjar molnen välla in.

 
Imorgon ska det bli mulet och regn så då får det bli en innedag med virkningen men sen
hoppas jag det blir fint igen så vi kan fortsätta utforska ån längre upp.
 
Sen måste det vara jättefint någon dag nästa vecka för då ska Lillen vara hemma en dag
så vi kan köra iväg någonstans.
Vart vet vi inte än men i alla fall till något fint ställe där vi kan koppla av och se fin natur.
Lite planer på slottsparken i Göteborg har jag.
Men vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: