Advent!

Ja, nu är det advent och mina ljusstakar borde väl vara klara vid det här laget.
 
De är det men det var knappt dem hann bli färdiga.

Jag har nämligen pysslat med annat givetvis.
Som att fota lite.
Köpte mig en extern blixt till kameran förra veckan och den har jag förstås velat lära mig hur
den fungerar.
Inte alls lätt ska jag tala om. Massor med knappar man ska ställa in för att det ska bli rätt.
Ja, och även vinklingen på den.
Det är nog det svåraste.
Veta vart man ska rikta blixten.
Men jag kommer att lära mig.
Någon gång. :))))
Isak fick bli ett testobjekt ute i skogen en mulen dag.
 





 
 
 
Anton har jag förstås också blixtrat på.

 
 
Sen har jag testat blixten på en massa konstiga saker.
Som på en liten bit grapefrukt
 



 
 
Även citronskivor har blixtrat på.
 






 
 
Sen har jag hängt upp slingor både ute och inne.
Fast dem har jag inte blixtrat på utan där ska man tänka precis tvärtom när man fotar.
 



Till och med vårat fågelbord har fått en slinga.
 



 
 



Snögubben har förstås kommit fram och står i fönstret i år igen.





Lillen, ja han har varit med och pyntat lite han med.
Men han förbereder för nyårsafton redan nu.
Hummerlysen!
 


 
Nja, snarare kräftor. :)))))
 
Nu lyser det som bara den här ute på framsidan.
Lite mer än förra året.
Jag som inte tänkt ha något i år.
Men när jag börjar så kan jag inte sluta.
Bild?
Det har jag inte hunnit med att fota.
Blev precis klar med den sista slingan så fota hela alltet gör jag imorgon.
 
En gran har vi på gården och den lyser jättefint.
Den har helt andra lampor än vad jag har i mina slingor.
 







 
 
I morse kom Anton hit.
Han var så söt när han kom i tomtedräkt.
Som ett litet ljus som lyste upp bordet så fint.
Tänk om man skulle kunna köpa så söta ljustomtar.
Ja, då hade jag haft massor med sådana kartonger hemma.
 
 



 
 
 






 
 
 
 


 
 
 
 

Mina adventsljusstakar?
Ja, som sagt de är klara och nu är det första ljuset tänt i en.
Men du får se en bild på dem på ett helt annat ställe än vad de står på bilden.
Där ställde jag dem bara när jag fotade dem.
Nu står dem på lufthyllan i vardagsrummet.
 




Ska jag inte ha något på köksbordet som alla andra har?
Varför ska man vara som alla andra? Det har jag ju aldrig varit. :)))

Nej, i år blir det ingen adventsljusstake utan det blir något jag fått av min dotter Sarah.
En adventssljuskalender.
Ett ljus för varje dag fram till julafton.
 
 
 
Sen får nog min julstövel i betong stå där med.
 
 
Har inte bestämt än om jag ska måla den men tror det.
Tror rent av att jag ska göra en till så det blir ett par.
Ett värmeljus i ena och så en liten julblomma i den andra.
Om jag nu hinner.
 
Har nämligen tänkt hinna med att göra samma sak som Isak gör här.
 












Ja, ut och fota mina 2 andra barnbarn Erica och Sanna.
Inne med för den delen.
Har 2 projekt som jag vill göra med dem.
 
Men jag ska nog hinna det för nu har jag semester i en vecka.

Ha det nu så bra och tycker du det är mörkt och trist så tänd ett ljus.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: