In the shadow of altars

Idag har jag varit och tittat när 17 ungdomar från Litauen hade genrep i konserthuset.
De skulle spela upp en dansteater senare på eftermiddagen men Karlskrona Fotoklubb hade ordnat så vi fick komma dit och fota när de tränade på förmiddagen.
Jätteduktiga ungdomar och nu ångrar jag att jag inte gick på den riktiga föreställning då de hade scenkläder på sig.
Det var inte lätt att fota för det var ganska så mörkt med bara några olika färgade lampor.
Ville inte blixtra för jag ville få det naturliga ljuset.
Det var det som var meningen med den här fotograferingen.
Lära sig hur man ska ställa in kameran.
Många av mina bilder blev mörka, suddiga och brusiga eftersom jag provade olika inställningar.
Men här är de som jag känner att jag är rätt så nöjd med.
 

De här tar jag med även om de inte är speciellt bra för jag tyckte det var kul att jag fångade dem bakom det röda skynket.


Tänk om jag fått se de här i scenkläder.

 
Den här tjejen tror jag hade sina på sig.

Den jag fotade allra mest var den här tjejen.
Alla hade i stort sett mörka kläder men hon hade ljusa.
Hennes röda hår gjorde också att hon lös upp i mängden från de andra.


 
Faktiskt har jag fått lite smak av det där med teater så jag tror jag kommer att gå på fler.
Ja, även om man inte får fota när det är uppträde.

Hoppas jag får tillbaka inspiration att fota igen efter det här.
Kanske.
 


Kommentarer
Postat av: Anette Matsson

Superläckra foton .. stor tumme upp!!!

Svar: Tack. Hoppas på fler tillfällen att fota såhär. Väldigt roligt och annorlunda.
Cattis

2015-10-12 @ 16:40:36
Postat av: wiper

Du är ju en riktig proffsfotograf. Gillar verkligen din bildsvit. Det finns både känsla och fart i dina bilder så dom säger verkligen nåt. Den föreställningen skulle jag vilja se. Älskar dans och teater men det var länge sen jag var på teater tyvärr

Ha en jätteskön dag
kramar


Svar: Tack för dina fina ord. Teater har jag inte varit på många gånger i livet men det kommer nog att bli ändring på det nu. Väldigt roligt. Kram
Cattis

2015-10-15 @ 07:59:40
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: