operation!

Måndagen den 8/2 kom jag upp på sjukhussalen efter att ha opererats i 3 timmar.
Hur jag än mådde så öpnnade jag ett paket som min mamma gav mig på morgonen.
Hon åkte med mig i bussen till Karlshamn där operationen skulle utföras men åkte hem direkt igen för ingen fick komma in på vårdavdelningen jag skulle till.
En kökshanduk som sa så mycket med alla orden som stod där.


Jag tror faktiskt min mamma har varit mer orolig över den här operationen än vad jag varit.

Operationen gick kompikationsfritt.
Nya diskar mellan kotorna 4 och 5 samt 5 och 6.
Har inte tagit reda på så mycket om själva operationen för jag har inte velat veta pga rädsla.
Men de är i alla fall av titan och det är en steloperation.
De hittade även fel längre ner men de ska de åtgärda längre fram ifall det här inte hjälper mot min värk.

Än vet jag inte om det har hjälpt för jag har ont efter operationen.
Stel och trött.
Får inte göra speciellt mycket i 2 månader.
Ska vila, äta och sova och så små övningar för nacken och lätta promenader.
Det har inte varit så svårt att hålla sig till det den här veckan som gått för jag har mest sovit.
Citodon och morfin har gjort mig helt utslagen.

Men idag känner jag mig lite bättre och faktiskt bara tagit en värktablett.
Nu hoppas jag på att bli så pigg så jag orkar prata och umgås med mina nära och kära.
Orkar knappt prata med Lillen när han kommer från jobbet.
Bara går i min egen lilla värld.

Nu längtar jag till våren, någon gång i april så jag kan vara ute och njuta av alla blommor som kommer då.
Ja, kanske till och med kunna fota dem.
Men jag har fuskat lite med att fota.
Stativ och ett litet klick för att få mina blommor på bild här hemma som jag fått.
Den här buketten som jag fick av min dotter i onsdags och är jättefin än:
Jag vill att den ska hålla i evigheten för den här buketten blev jag så oerhört glad över att få.
Finns inga ord som kan beskriva den känslan så jag låter visar lite bilder på den istället.

Bäst hade varit om alla blommor låg på golvet så jag kunde ligga ner och fota dem.
Det är väldigt mycket tulpaner hemma hos mig men även rosor.
Ja, det var ju alla hjärtan dag i söndags och då fick jag en bukett.

 
Fick även en liten chokladask.
Lillen la upp den på hyllan på kvällen efter att vi ätit några stycken och du ska veta att det var irriterande att se den där uppe när jag inte kunde ta ner den.
Får inte ha armen över axelhöjd.

 
Bli arg på honom för det? Nejdå, det kan man ju inte är han köpt den "med kärlek"

Ska se om jag kan hitta någon information på nätet om hur själva operationen har gått till men det får bli om någon dag för nu har jag skrivit tillräcklig och säkert för mycket idag.
Jag tror det här kommer att bli bra när det väl är färdigtläkt.


Kommentarer
Postat av: Nick

Gott att det kanske är över med all din värk, lite rehab sen är du på "banan" :):):)

Svar: Jag hoppas också att det kommer att bli mycket bättre. Kramizar
Cattis

2016-02-18 @ 06:39:53
Postat av: wiper

Härligt att operationen är över nu och jag håller tummarna för att allt skall bli bättre för dig. Vad härlig din mamma är, texten är fantastisk till en fin dotter

För mig är diskarna 4-5 utskjutande enligt kiropraktorn. Visste inte att man kunde få nya, tänk vad utvecklingen går framåt. Har man gått igenom en sån stor operation så tar det tid att läka, så var det med min höftoperation då jag fick en ny höftled, behövdes inte cementeras eftersom jag inte har benskörhet. Jag gjorde allt rätt utan att lyssna på andra som sa att jag gick med kryckor för länge och var alldeles för försiktig. Det lönade sig för operationsläkaren hade aldrig sett en sån rörlig person som fått ny höftled.

Jättevacker bukett du fick av din dotter också. Hoppas nu våren kommer snart för det är för sent för att få så mycket snö. Choklad är verkligen bra att få också, njuta bör man

Tänk att du opererades på Karlshams sjukhus, det är där en sköterska kom på Karlshamnsdieten som vi går på ;) det går toppen för oss

Jag tror också det kommer att gå jättebra bara du låter det ta sin tid än om det är svårt. Du har varit jätteduktig

Sköt om dig nu och ha en fin söndag
kramar
Malin


Svar: Tack Malin för omtanken. Kram
Cattis

2016-02-21 @ 11:35:12
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: