Ut i det blå! (2)

Vi har blivit med husvagn så nu har vi varit ute ett tag och campat med den.
Det är därför jag inte har kunnat blogga om resten av resan som min mamma och jag var på.
Men nu är jag hemma och kan sätta mig och lägga in lite bilder igen.
På kvällen efter att vi varit i slottsträdgården så skulle vi iväg till något hemligt ställe. Det enda vi fick veta var att det var något vi inte behövt göra sen vi var ca 3-4 år sådär.
Månntro vi funderade över vad det kunde vara.
Vi åkte vi till en restaurang som hette Zitadellen Schänke.
Där skulle vi äta riddarmiddag.
Den ligger i västberlin och i stadsdelen Spandau.
Men innan vi gick in i restaurangen så fick vi tvätta händerna.
När vi satt oss vi bordet så fick vi ta på oss haklappar.
Aha, det var det vi inte haft på oss sen vi var små.
Sen fick vi dricka något slags vin ur en konstig sak som jag inte kommer ihåg namnet på.

Nu är det väldigt mörka bilder för vi var nere i en grotta.
Meningen med haklappen skulle vi ha därför att man skulle äta med händerna.
Nu fanns där bestick för dem som absolut inte ville det men mamma och jag åt som man gjorde på riddartiden.
Kan inte säga att jag precis tyckte om allt som serverades men den här steken var supergod.
Jag måste verkligen beklaga kvalitén på bilderna men det var som sagt mörkt där nere och jag ville inte blixtra.
Men den här mannen som spelade för oss var nog det allra bästa på hela kvällen.
Det blev en speciell stämning.

Vi åt och drack och njöt av en magisk kväll som man jag tror att man aldrig kan få uppleva här i Sverige.

Dagen efter skulle vi ut på en utflykt igen.
Vi tog bussen en liten bit och kom till en hamn.

Vi skulle få åka med en båt över floden Havel.

Vi satte oss ute på däck för det var 33 grader ute.
Otroligt varmt men det glömde man snabbt när man satt där och tittade på omgivningen runt omkring.
Ja, som alla roliga båtar.
Nu var där inte bara roliga båtar utan helt vanliga också.
Massor av dem. Tror ingen ville vara på land den här dagen.
Jo, de som låg på playan förstås.
Hur gärna jag än ville sitta där på däck och titta mig omkring så var jag tvungen att gå in en runda.
Vi skulle nämligen äta lunch där.

Fast då och då så sprang jag upp på däck för titta när vi körde förbi något fint.
Det var en rätt stor flod och det fanns massor att se.
Borde kanske ha fotat lite mer men när man sitter där och tittar så glömmer man liksom bort det.
Bara njuter av det istället.
Kanske man skulle skaffa sig en båt så man kan sitta fram i fören hela dagarna sommaren lång.

Nja, inte än på ett tag i alla fall.
Först ska vi utforska det här med att ha husvagn och se vad vi tycker om det.
Än så länge känns det väldigt bra och avkopplande.
Nu skulle jag förstås ha bloggat färdigt om resan men det får bli ett inlägg till.
När jag får tid, :) :) :)
 
 
 


Kommentarer
Postat av: wiper

Vilken fantastisk resa ni varit på. Förstår att det var en upplevelse man aldrig glömmer. Vad kul att du blivit med husvagn ;) vi har haft två stycken, en gammal KABE först och sen en helt ny ADRIA men sen köpte vi hus, blev sjuka och varken orkade eller hade råd

Ha nu en jättefin tisdag
kram från
Malin

2016-08-02 @ 08:27:20
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: