Klänning!

Hej igen Bloggan!

Jag hittade en annan klänning idag som jag köpte för några år sen.
En turkos.


Trodde faktiskt att den skulle var för stor.
Men den är lagom. Jag har vuxit i den igen.

Det är ju axelband och jag kom på att jag hade en BH i samma färg
när jag använde klänningen sist.
Jag hade sparat den. Passade den?
Faktiskt bloggan. Det är inte bara bena som blivit större. :))

Bra eller dåligt?
Det beror nog på vem man frågar.

Stora eller små. Spelar ingen roll hoppas jag.
Men jag har fått höra i många år hur viktigt det är.

- Så såg de inte ut inna att du fått barn
- De har krympt
- Går det inte att få stora igen
- Gör en operation

Och jag har tagit åt mig. Ångest för dem med bara för att de inte är stora och perfekta.
Hur dum får man vara.
Det är väl inte brösten som gör kvinnan?
Eller är det kanske det?

Förr hade jag enorma.  Hur lycklig var man då?
En operation var på gång då men den blev aldrig av.
Att förminska dem alltså.
Tur var väl det för de krympte efter att jag fått barn.
Vad hade jag haft efter det då?

Nu är de mer hanterbara. Lagom liksom. Och äkta.
För mig är de det. Jag bryr mig inte ett dugg om längre vad andra tycker.
De fyller sin funktion i alla fall.

Tänk att jag tagit åt mig åt alla pikar jag fått ang min kropp i alla år.
För smal, för tjock. Inget har dugt.
Man kan ju undra varför? Och varför har man blivit pikad?
Det kan man också undra.
Jag tror det är för att ha kontroll. Va rädd att förlora.
Men det gör man ändå till slut.
Man kan inte hålla fast någon genom att trycka ner en.
Nästan gick det. Men jag lyckades hålla mig kvar uppe.
Fel? Jag tror inte det för jag har aldrig mer hört några.

Nu ska dottern hämtas hem så det är lika bra jag kör nu.
Jag hör sirener på vägen här ute så det är nog någon olycka som hänt.
Jag ska ta det lugn så inte jag hamnar i någon.
Men man är rädd vid den här tiden. Jäkligt rädd.
Folk har ju så bråttom.
Fan, jag vill inte ut och köra.


Kommentarer
Postat av: wiper

Vad kul att komma i en klänning man haft förut. Här har allt blivit större tyvärr ;) Jag själv är inte fin i klänning när jag är överviktig men jag hoppas på att bli mig själv igen snart. Jag har alltid haft små bröst men sen jag gick upp i vikt så har jag två storlekar större på BH och jag gillar inte att ha stora. Man skall duga som man är men allt har blivit så konstigt. Hur kan folk hålla på och kommentera andras kropp. Jag fick själv en konstig kommentar av en kusin som bara sett mig smal. Han sa att vad tjock du blivit, du är mycket snyggare när du är smal. Jag skulle aldrig kunna vräka ur mig nåt sånt. Man skall alltid ha en färdig replik som får en sån person att bli helt ställd.



Hoppas du har en bra kväll

kram

2010-06-30 @ 21:11:54
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Cattis

wiper// Jag fick också en kommentar en gång av en tjej ang vikten. Jag brukar skoja om det idag.

- Har du gått upp i vikt?

Jag tittade på henne och hon kom nog på vad hon sagt.

- Vad dum jag är, du kan ju lika gärna vara med barn.

Samma sak som att jag fet va?

Men som tur var så tog jag inte åt mig då för jag hade fått barn 3 veckor tidigare. :)))

Men hon tänker nog till varje gång innan hon säger något till någon än idag tror jag.

Visst kan folk säga saker och ting men man måste tänka på att inte såra. Ingen är perfekt, så är det bara. Och tur är väl det. Att alla är olika.

Ingen blir varken sämre eller bättre pga av vikt.

Och eftersom inte många är precis perfekta så borde alla veta hur svårt det är att både gå upp som att gå ner i vikt. Men många säger nog saker för att förtränga sina egna problem. För alla har nog något problem. De gånger som någon behöver säga något är när man själv ber om det för råd och stöttning.

2010-06-30 @ 21:40:12
Postat av: wiper

Det är ett sånt partytält som är som ett paraply när man fäller ner det. Man kan inte fatta att det blir så stort när det kommer upp för det medföljer en väska som man kan bära i handtag. Tar ingen plats över vintern. Syrran har haft ett sånt och sa att det ända man måste tänka på är att vara försiktig när man sen tar ner och skall vika ihop det.



Ha en fin dag

kram

2010-07-01 @ 11:56:41
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: