Vä(e)rkande dag!

Godmorgon Bloggan!

Det lät väl bra va? God

Och hur god är den? Skala  1 - 10    3

Inget fel med 3.

1. Jag vaknade.
2. Jag steg upp
3. Jag satte mig i soffan

Bättre det än 1 va?

1. Man vaknar

Idag hoppas jag att jag tar mig upp ur soffan lite mer än igår.
Linda och jag satt i varsin ände i soffan hela eftermiddagen.
Datorn i knät och så spelet Bejeweled på FB.
Inga fina ord kom ur våra munnar lite då och då.
Eller rättare sagt stup i kvarten.

Ja, du vet vilka ord. De börjar på F S J
Varför spelar man då om man nu blir så irriterad?
Tidsfördriv är en orsak. Slå sina medspelare på poäng är en annan.
Men mest av allt, ett litet gift för att slå sitt eget rekord.



Men vi satt inte där precis hela tiden som du ser. Vi tog pauser emellan.
Just nu är det ett väldigt spring med mig själv. Lite här och lite där.
Värken genomsyrar min kropp just nu så det blir inte mycket gjort av någonting.
Sitter jag så värker i höfterna och nacken, står jag så kommer ryggvärken och
ligger jag så domnar armen och stickningar i ansiktet,
och så den jäkla yrseln som gör att hela sängen gungar.
Vad ska man göra?
Lite av varje med andra ord.

Så det blir att ta ett litet kort.
Bara för att jag ska få sträcka lite på mig för den här hänger nästan ändå uppe i taket.
(förlåt Lotties, det blir en blomma igen. Fast du, blomma är det ju inte längre. Nu är det en frukt)

Min passionblomma har gett frukt.


Nu ska jag göra lite annat. Plantera sticklingar.

Här planterar jag sticklingar från min Mårbacka.


Jag vet Bloggan, man ska ta bort blommorna. Men hur lätt är det?
Bara klippa av den så där? Men jag ska. Kanske. Eller? Jo, klart jag måste.

Det får bli en stickling i taget. Stickla, vila, stickla och så vila lite igen.
Det måste i alla fall bli gjort. Pang så är frosten här och så står man där utan varken
orginalväxten eller stickling.
Sticklingar nu förresten kanske du tänker?
Fick tipset av moster att göra så.
Knipsa av en gren, plantera direkt i jorden och ställa den i köksfönstret.
Och så inom kort så har man en fin blommande pelargon inomhus hela vintern.
Och så till våren tar man sticklingar från den och så får den växa till sig så har man
fina blommande pelargoner ute hela sommaren.
Hur lätt som helst.
Hm.

De som jag har tagit sticklingarna ifrån blommar för fullt ute än.
Vad gör jag med dem?

- Kasta dem, sa min moster

- Ställ dem i fönstret under vintern och så vattna bara lite.
De kommer att se trista ut men de kommer att bli fina till våren igen

- Stoppa ner hela växten i en kasse och ställ den i källaren

Jag gör nog lite olika med alla. Prövning om vad som blir bäst.
Antingen dör alla
Antingen klarar sig alla
Antingen är det någon ensaka som klara sig.

Nu blev det blommor igen Lotties.  :)))

Vad är det här? Är det en blomma med?



Ja faktiskt, jag tror det. Massor med sådan här kommer på en växt jag har.





Långa smala ..... ja, vad ska man kalla det? Blomstänglar?
Om det nu är det som det är så kommer det massor med sådan på hela växten.
Ganska häftigt i verkligheten. Lite svårt att få på bild hur det ser ut.

Och har du tröttnat på blommor vid det här laget nu så kan du göra som mig nu.
Titta på den här.


Har du tittat färdigt? Jag har det. Den har stått på bordet nu i 2 timmar sen jag åt frukost.
Nu ska den in i skåpet igen.

Och du, nu har jag suttit här en stund så nu är det dags att göra nått annat.
En stickling till kanske.
Och så ett rum damsugning
Och så vila lite
En stickling
Ett rum damsugning osv osv osv

Men det är vad jag hoppas på.
Kanske värktabletten slutar verka och då blir det ingenting.

Fast jag kom att tänka på en sak.

Varför står Nisse och hans son Ronny och tittar på den här mopedbilen när det står
över 100 stora fina bilar på Mastens parkering?



Jo, för det är Mattias bil.
- Är han här?
- Vad gör han här?

Vilka frågor de ställer.
Om nu bilen står där så är han antagligen där.
Och vad han gör är antagligen att vara inne på Masten för att titta på Hepstars.
Inget konstigt med det.
Det var det många som gjorde.


Kommentarer
Postat av: wiper

Jag skulle också svära om jag spelade dataspel ;) Vad fint det ser ut i rummet. Vad häftigt med en passionsblomma. Kan du använda dig av frukten?. Din moster hade tydligen gröna fingrar också.



Kul med ditt underfundiga kåseriliknande inlägg som gör att man vaknar till ;)



Ha en fin dag

kram

2010-09-29 @ 09:23:45
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: