Kors!

Godmorgon!

Häromdagen skrev Kinaguld om att sommaren visade sig direkt och till och med himlen
ritade ett kors över det.

Nu på morgonen visade sig ett stort kors här utanför på min himmel.



Kan det vara för att det inte blåser en endaste liten vindpust idag?
Ja, antagligen.
Karlskrona är känd för att vara en blåshåla men i dag verkar det vara helt bortblåst.

Och en sak till som var "kors i taket" när jag gick ut på altanen med mitt kaffe,
knappt ingen biltrafik hördes.

Otroligt. Vindstilla och tyst. Och så klarblå himmel idag igen.
Nja, helt tyst är det ju inte förstås för fåglarna kvittrar och dammen porlar.
Ja, och så ett mjau då och då från Nalle förstås.

Godmorgon Cattis!



Spåkulan ljuger aldrig
Det är mycket som ska göras nu.
Ta en sak i taget kom ihåg att kroppen ogillar stress
och du tycker om när allt går i din egen takt.
Fortsätt så.


Lite stress tycker jag om. Jag blir lätt rastlös annars.
Fast egentligen är det kanske det hon menar?
Ta det i min takt?
I min snabba takt.  :)))))

Men kroppen, där har hon helt rätt, den gillar inte stress alls.
Hur ska man få ihop huvud och kropp?

Lite stress blir det nog idag för det känns som om det är massor
jag vill hinna med.
Rensa rabatter, klippa gräs, sätta dem där fröna jag inte hunnit,
köpa 2 guldfiskar, några näckrosor, plantera växterna i rabatten,
baka en kaka tills svärmor kommer, grilla, ut i naturen och promenera lite,
se Twighligfilmerna och så vila lite emellan.

Phu, det är nog bara att inse att min kropp inte orkar med allt det här.
Inte på en enda dag i alla fall.
Men det är ju en söndag också.  :))))

Men nu ska jag fortsätta min början på morgonen som jag gjorde nyss.
En kaffe ute i friska luften och njuta av att det blir en bra dag.

Bra dag?
Ja, jag känner i hela mig att idag blir det en bra dag.

Igår var det ju en sådan där dag då jag tänkte alldeles förmycket.

Jag: - Om du inte var här nu vad skulle du göra då?
L: - sova, antagligen.
Jag: - ja, men jag menar om du inte hade fått komma tillbaka till mig?
L: - sovit antagligen
Jag: - Hade du inte gått tillbaka till "henne" där nere då?
L: - Nej, det vet du ju att jag inte skulle.
Jag: - Men jag menar, bara för att slippa få vara själv.
L: - Nej, nej, nej och åter nej. Varför undrar du det när du vet?
Jag: - Äh, jag bara tänker lite för mycket.

Och varför tänker jag nu så?
Jo, jag fick höra av en annan häromdagen att:
- jag kunde ju lika gärna ha......... eftersom jag inte fick dig.

Det var liksom en kommentar som etsade sig fast.
Fick mig att få lite skuldkänslor. Och så ångest på det.

Men nu idag tänker jag inte så.
Livet har sina prövningar för alla. Inte bara för mig.

Kanske män tänker annorlund. Vad vet jag.
Jag strävar efter att få det som känns bra oavsett om jag får det
genom att leva själv eller med någon annan.
Man kan liksom inte ha någon bara för att ha.

Och mycket jag tänker på förknippar jag med musik förstås.



Jag tycker den här låten säger massor.
Det är bättre att ha älskat och förlorat än inte ha älskat alls.
Det är inte alla som har fått uppleva den underbara glädjen.
Jag har det och det är jag sååå tacksam för.


Oj, nu stiger någon upp.

Någon?
Det lät inte bra.
Nu stiger L upp.   :)))))

Undrans vad han har för tankar därinne en dag som den här.
Ja inte funderar han över samma saker som mig i alla fall.
Tror jag inte.

Jag tror inte han ställer samma fråga till mig som jag ställde honom.
- Vad skulle du ha gjort om inte jag var här?

Men om han nu skulle göra det så skulle jag svara:
- Precis likadant som jag gör nu. Blogga.

Och du, under tiden som jag sitter här och gör det så försvinner korset på himlen.
Och?
Det där vindstilla försvann också.
Karlskrona är som vanligt igen.



Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad fint du skriver om livet :) och jag tror inte heller att karlar tänker som vi gör, långt ifrån

jag tycker också om lite stress, positiv stress liksom, men idag har du ju en massa roligheter som du ska fixa med

Sv: jodu, i början kallade jag mig för fruguld eftersom bloggen heter kinaguld, men ansepanse är något som J kallade mig när vi träffades, synd bara att han slutat med det, jag tycker det låter sött

ha en bra dag vännen - bamsekramar

2011-04-30 @ 10:43:07
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

den tredje blomman är vårt japanska körsbärsträd, ljuvliga blommor, alla har inte slagit ut ännu, det är en massa knoppar kvar

kram till dig vännen

2011-04-30 @ 17:31:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: maria

Vad blev det idag då ?



Kramar

2011-04-30 @ 22:58:50
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: